סגור

ניתוח
עופר בלוך נכנס לתפקיד מנכ"ל שופרסל - אך האם להרבה זמן?

ספק אם כהונתו של בלוך שנכנס לתפקיד היום תאריך ימים, נוכח היתכנות שהמנכ"ל הקודם, איציק אברכהן ישוב לחברה, והפעם לתפקיד היו״ר. כפי שנחשף בכלכליסט, בלוך אינו מעוניין לעבוד תחת אברכהן, והודיע על כך רשמית בישיבת הנהלה בחודש שעבר

בתום חודש וחצי ללא מנכ״ל ועם יו״ר זמני, נכנס הבוקר עופר בלוך לתפקיד מנכ״ל שופרסל. בלוך נכנס לשופרסל, בעיצומה של טלטלה מתמשכת, אשר החלה במחלוקות קשות בין המנכ״ל בעשור החולף איציק אברכהן ליו״ר שנכנס לתפקיד לפני כשנה וחצי - יקי ודמני. האחרון, הוביל מהלך להדחת אברכהן, בטענה שלא עמד ביעדים שונים.

אברכהן שהבין כי ודמני זוכה לגיבוי הדירקטוריון הקדים תרופה למכה, התפטר בינואר האחרון וסיים את כהונתו בסוף חודש מרץ. אלא שהטלטלה לא פסקה והגיבוי שקיבל ודמני בשלב הראשון, התחלף בהתנגדות לודמני, שהבין כי הדירקטוריון לא ימליץ לאסיפה הכללית על חידוש כהונתו ובעקבות כך התפטר בחודש שעבר.

1 צפייה בגלריה
מימין מנכ"ל שופרסל החדש עופר בלוך יו"ר שופרסל יקי ודמני מנכ"ל שופסל היוצא איציק אברכהן
מימין מנכ"ל שופרסל החדש עופר בלוך יו"ר שופרסל יקי ודמני מנכ"ל שופסל היוצא איציק אברכהן
מימין מנכ"ל שופרסל החדש עופר בלוך יו"ר שופרסל יקי ודמני מנכ"ל שופסל היוצא איציק אברכהן
(צילומים: חיים הורנשטיין, אביגיל עוזי, אוראל כהן)

אלא שספק אם כהונתו של בלוך תאריך ימים, נוכח היתכנות שאברכהן ישוב לחברה, והפעם לתפקיד היו״ר. בעלי המניות הודיעו לדירקטוריון כי בכוונתם להמליץ על מינוי אברכהן לדירקטור, מתוך כוונה שימונה לאחר מכן ליו״ר החברה. זאת מתוך רצון לייצב את ענקית הקמעונאות המקומית, שסבלה מבריחת מנהלים ומפגיעה תדמיתית.
כפי שנחשף בכלכליסט, בלוך אינו מעוניין לעבוד תחת אברכהן, והודיע על כך רשמית בישיבת הנהלה בחודש שעבר בה אמר שאין לו בעיה לעבוד עם כל אדם, למעט אחד (אברכהן נ״ק), שאם יגיע, הוא יעזוב. על פי הערכות, אברכהן עצמו, אם ימונה לדירקטור ובהמשך ליו״ר, מייעד את תפקיד המנכ״ל לאורי קילשטיין שהיה המשנה שלו במהלך מספר שנים, עד שהתפטר לפני כשנתיים ועבר לנהל את קניוני עזריאלי. את עזריאלי נאלץ לעזוב לדרישת בעלת השליטה דנה עזריאלי, לאחר שסירב להתחייב שאם יוצע לו תפקיד מנכ״ל שופרסל, ידחה אותו.