סגור
מקרר בלומברג
מקרר בלומברג

ראלקו, יבואנית מקררי בלומברג: הספקית הטורקית מעכבת משלוחים

בראלקו מסרו כי על רקע הקפאת הסחר בין המדינות, חברת ארצ'ליק הטורקית הודיעה שהמשלוחים ארצה מעוכבים. בראלקו לא צופים פגיעה בטווח הקצר בשל מלאי הנמצא במחסנים בארץ. על פי הערכות, מותג בלומברג מגלגל בישראל מחזור מכירות של כ-100 מיליון שקל בשנה

חברת ראלקו, יבואנית מותג מוצרי החשמל הטורקי בלומברג, מדווחת כי הספקית בטורקיה, חברת ארצ'ליק, הודיעה לה כי אספקת המשלוחים לישראל מעוכבת בטורקיה, בעקבות הודעת משרד הסחר הטורקי על הפסקת הסחר עם ישראל.
בראלקו לא צופים פגיעה במכירות בטווח הקצר שכן לחברה יש מלאי של מוצרי בלומברג במחסנים, אך עם זאת, הודיעה החברה כי היא מתקשה להעריך נכון למועד זה את הפגיעה העתידית בפעילות ואת משך התקופה שיימשך האיסור על סחר בין טורקיה לישראל. ראלקו כבר "פועלת למציאת דרכי פעולה וחלופות להמשך הספקה סדירה של מוצרי הספק לישראל".
בלומברג הוא מותג מוצרי חשמל שעיקר פעילותו היא בקטגוריות המקררים ומדיחי הכלים לצד פעילות קטנה יותר בתחום מכונות ומייבשי כביסה. על פי ההערכות בענף החשמל, בלומברג מגלגל בישראל מחזור מכירות של כ-100 מיליון שקל בשנה, תחת חברת ראלקו.
המותג מיוצר במפעלים של חברת ארצ'ליק הטורקית, אחת משתי יצרניות מוצרי החשמל הגדולות בטורקיה, לצד היצרנית הנוספת וסטל, שגם היא הודיעה הבוקר ליבואנים בישראל על הפסקת משלוחים לארץ. ראלקו היא יבואנית של מותג האלקטרוניקה גרונדיג שגם הוא מיוצר בארצ'ליק הטורקית אך פעילותו אינה משמעותית עבור ראלקו כמו זו של בלומברג.
ארצ'ליק מייצרת גם את מותג מוצרי החשמל בקו, שעד לפני מספר ימים היה משווק בישראל על ידי היבואנית ברימאג. לאחרונה החליטה החברה הטורקית לקחת את ההפצה והמכירות לידיה ופתחה בישראל נציגות מקומית שתנהל את הפעילות של בקו. אלא שהיא לא יכולה היתה להתחיל למכור אותו עד לסיום ההסכם שלה עם ברימאג, ובאותו היום ממש הודיעה טורקיה על סגירת השערים לישראל. כעת בקו ישראל נמצאת בבעיה גם היא, שכן ברימאג הפסיקה למכור ולהפיץ את המותג. לכלכליסט נודע כי ברימאג מכרה לנציגות בישראל כ-4,000 מוצרים של בקו, אך אם המצב עם טורקיה לא ישתנה, נראה כי בקו הטורקית תהיה המפסידה העיקרית מהחרם של ארדואן.
בענף החשמל פועלים כבר חלק מהיבואנים למצוא דרכים חלופיות לייצור מותגים פרטיים בעיקר בסין, אך מעריכים כי מציאת החלופות תארך זמן. מותגים שהם טורקיים ומיוצרים בארצ'ליק כמו בלומברג, בקו וגרונדיג לא יכולים להיות מיוצרים במפעלים במדינות חלופיות, ולכן הקושי של היבואניות הישראליות גדול יותר.