סגור
בניין תאגיד השידור כאן ב ירושלים
המטה המרכזי של תאגיד השידור כאן בירושלים

בלעדי
אחרי שמונה שנים: תאגיד השידור הישראלי "כאן" עובר מתל אביב לאור יהודה

בחודש הקרוב יעבור הסניף התל אביבי שבו פעל תאגיד השידור הישראלי "כאן" למרכז שידור חדשני בפארק נעימי שבצומת מסובים. המתחם החדש יפעל במקביל למשכן המרכזי של התאגיד בירושלים, ויחסוך לציבור כ-7 מיליון שקל בשנה. גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "החיסכון יושקע בתוכן חדש"

בחודש הקרוב יעבור הסניף התל אביבי שבו פעל תאגיד השידור הישראלי "כאן", בשנים האחרונות למרכז שידור חדשני בפארק נעימי שבצומת מסובים, אור יהודה.
המתחם החדש יפעל במקביל למשכן המרכזי של התאגיד בירושלים, שממנו משודרים מרבית שידורי התאגיד הציבורי ובו מרוכזים המטה, ואולפני רדיו וטלוויזיה. לתאגיד "כאן" יש גם סניף צפוני בחיפה וסניף דרומי בבאר שבע.
עלות המעבר של הסניף מרחוב קרמניצקי שבלב תל אביב לאור יהודה עומדת על 20 מיליון שקל. עם זאת, בתאגיד השידור אומרים כי המעבר יצמצם עלויות ויביא לחסכון שנתי של כ-7 מיליון שקל, מכספי הציבור. החיסכון נובע מכך שהנדל"ן באור יהודה זול משמעותית מהנדל"ן בתל אביב וכן מצמצום שטח האולפנים. בתל אביב פעל התאגיד על שטח של 3,200 מ"ר שהתפרשו על פני ארבע קומות, ובאור יהודה הוא יישב על קומה אחת שתכלול שטח של 2,600 מ"ר, מה שיחסוך לתאגיד עלויות אבטחה, שירותים וארנונה.
בנוסף, בתאגיד מסבירים כי לא החזיקו עד כה אולפן פעיל לעת חירום ומלחמה, שיאפשר שידורי חדשות רציפים בזמן לחימה ממושכת והתקפות טילים לעבר שטח ישראל.
תאגיד השידור פועל מתל אביב מאז שנת ההקמה ב-2016 ובסניף התל אביבי עובדים 270 מתוך 1,000 עובדי התאגיד. כלל העובדים צפויים לעבור למרכז השידורים החדש, שימוקם ב"פארק נעימי" - פארק עסקים והייטק חדש, ויכלול דסק חדשות, חדרי עריכה, סאונד, אולפני טלויזיה ורדיו וסטודיו עבודה וצילומים עבור חטיבת הדיגיטל ומחלקת הפרומו.
לדברי גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "מרכז השידורים החדש של התאגיד באזור המרכז, יקפיץ את כאן לעידן טכנולוגי ושידורי חדש. המרכז החדש יאפשר שידור רציף של דיגיטל, טלוויזיה ורדיו גם בעת מלחמה או חירום. המעבר מלב ת"א למסובים יאפשר חיסכון משמעותי של מיליונים, שיושקע בתוכן חדש עבור צופי התאגיד".