סגור
מימין שאול קוברינסקי רוית בר ניב
מימין: שאול קוברינסקי ורוית בר ניב (צילומים: רמי זרניגר אוראל כהן)

שני דירקטורים חדשים בשטראוס: רוית בר ניב ושאול קוברינסקי

בר ניב כיהנה בעבר כיו"ר תנובה וכעת גויסה לחברה המתחרה; שטראוס עדיין מתמודדת עם ההשלכות של הריקולים הגדולים שבוצעו במפעליה ב-2022

שני דירקטורים חדשים מצטרפים לדירקטוריון קבוצת שטראוס, בראשותה של היו"ר ובעלת השליטה עופרה שטראוס. הקבוצה צירפה לשורות הדירקטוריון את רוית בר ניב ואת שאול קוברינסקי.
בר ניב כיהנה בין השנים 2015-2013 כיו"ר תנובה המתחרה והחליפה שם בזמנו את שלמה רודב. עוד כיהנה בר ניב בעבר כמנכ"לית נטוויז'ן , כיו"ר שיכון ובינוי וכן כדירקטורית באורמת וכדירקטורית בקופת החולים כללית.
קוברינסקי כיהן מאז 2018 ועד השנה שעברה כיו"ר דיסקונט ובשנות השמונים כמשנה למנכ"ל בחברת כלל תעשיות. בין לבין כיהן כמנכ"ל חברת קרגל, כמנכ"ל בחברת אורדן, כיו"ר הדירקטוריון בחברות איטונג ונירלט, סמנכ"ל מיזוגים ורכישות בחברת ההשקעות האמריקאית Alagem Capital group, כחבר דירקטוריון סקופ, כחבר דירקטוריון בחברת מגל מערכות ביטחון וכמנכ"ל ויו"ר בחברת נובולוג.
עם המינוי, דירקטוריון הקבוצה, שצומצם לפני כשנתיים, יורחב וימנה 10 דירקטורים, מתוכם שלושה דירקטורים חיצוניים.
שטראוס מתמודדת עם תוצאות הריקולים הגדולים שנרשמו במפעל הממתקים שלה ובמפעל הממרחים בארה"ב ב-2022 ועדיין מתקשה לשחזר את התוצאות שהציגה קודם לזיהומים במפעלים. בהתאם, צנחה מניית החברה ב-20% מאז דצמבר האחרון שבו מונה שי באב"ד כמנכ"ל.
רצף העלאות המחירים אמנם סייע לשטראוס לחתום את 2023 עם צמיחה של 11% במכירות, לצד זינוק של 154% בשורה התחתונה של הדוח - הרווח הנקי עמד על 439 מיליון שקל, אך הרווחיות הגולמית והתפעולית נמוכות מכפי שהיו קודם לריקולים. עם פרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 270 מיליון שקל.