סגור
מוסף שבועי 12.10.23 מלחמת עזה רפת חרבה ב כפר אחים
רפת שנפגעה בכפר אחים ( צילום: YNET)

שטראוס תפחית את מחיר החלב המועשר בתקופת המלחמה

בעקבות החלטת החברה יקטן הפער בין מחיר החלב המפוקח למועשר מ-3-5 שקלים, ל-1.5-2.5 שקלים; שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צפוי היום לחתום על צו המאריך את הפטור ממכס על יבוא חלב לתקופה של 6 חודשים

שטראוס מוזילה לתקופת המלחמה בלבד את החלב המועשר שלה, הנמכר תחת מותג יטבתה.
החברה תפחית את מחירו הקמעונאי של החלב המועשר, באופן שיצמצם את פער המחיר הקמעונאי בין החלב המפוקח למועשר בכ-50%. כיום הפער בין מחיר החלב המפוקח למועשר הוא 3-5 שקלים, ולכן יירד ל-1.5-2.5 שקלים
משטראוס נמסר עוד כי בעת הזו החברה לא תעלה מחירים.
הוזלת החלב המועשר שמחירו מגיע לעד 12 שקלים לעומת כ-6.8 שקלים לחלב מפוקח, נרשמת דווקא בתקופה בה לא קיים מחסור בחלב ניגר, מאחר שחלק ניכר מבתי הקפה, והקונדטוריות סגורות בשל המלחמה, מה מאפשר למחלבות להסיט את אספקת החלב שמיועד לעסקים, לרשתות השיווק.
ניתן להעריך כי הגברת אספקת החלב המפוקח של תנובה וטרה לרשתות השיווק בשבוע החולף, אפשרה לצרכנים רבים שנאלצו בחודשים האחרונים לקנות חלב מועשר של יטבתה (שטראוס), לשוב לקנות את החלב הבסיסי, והביקוש לחלב המועשר היקר פחת.
החלטת שטראוס התקבלה כשבמקביל צפוי היום שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לחתום על צו המאריך את הפטור ממכס על יבוא חלב לתקופה של 6 חודשים.
הרפתנים המתמודדים עם השבתה של למעלה משליש מהרפתות בעוטף עזה, זועמים על החלטת סמוטריץ' לקדם יבוא ובוחנים עתירה לבג"ץ ואף השבתת אספקת חלב גולמי למחלבות.
"בזמן שאנו קוברים את אחינו, נלחמים על ביתנו ומגנים על החקלאות בעוטף עזה כדי שלא תיכחד, סמוטריץ' מחליט על המשך פתיחת היבוא, העדפת החלב הטורקי והטלת מכת מוות סופית על ענף החלב הישראלי״. מסר ליאור שמחה, מנכ״ל ארגון יצרני החלב (הרפתנים נ״ק).
שר החקלאות אבי דיכטר, שניסה ללא הצלחה, לבלום את החלטת סמוטריץ' ביוני האחרון להסיר את המכס ל-3 חודשים, הציע בסוף השבוע פשרה ולפיה יוסר המכס על יבוא חלב ל-3 חודשים בלבד על כמות מוגבלת של 10 מיליון ליטר בחודש. כעת, ממתינים הרפתנים להחלטת סמוטריץ', שכאמור צפוי לחתום על הצו היום.