סגור
מפעל טמבור בעכו
מפעל טמבור בעכו (צילום: דורון סהר)

לאחר שנפסלה עסקת אפולק: טמבור רכשה חברות באיטליה ובקפריסין

חברת הצבעים רכשה 80% ממניות חברה איטלקית שמייצרת צבע לתעשיית העץ, וכן 24% ממניות מחצבת גבס בקפריסין, בסכום כולל של 20 מיליון יורו; זאת לאחר שרשות התחרות לא אפשרה לה לרכוש את אפולק הישראלית

אחרי שהעסקה לרכישת חברת אפולק הישראלית לא אושרה בידי רשות התחרות, רכשה חברת הצבעים טמבור שתי חברות - בקפריסין ובאיטליה - תמורת 20 מיליון יורו.
טמבור רכשה 80% ממניות חברה איטלקית שמייצרת צבעים לתעשיית העץ ומכירותיה השנתיות עומדות על כי34 מיליון יורו. יש לציין כי ב-2018 רכשה טמבור את חברת זנאטי ונציאני האיטלקית שפועלת בתחום ציפויים לתעשייה, כך שזו רכישה שנייה שלה במדינה.
טמבור המנוהלת בידי מיכה שרייר גם רכשה 24% ממניות מחצבת גבס בקפריסין בשם לטורוס. המחצבה מספקת לטמבור אבני גבס, שהן המוצר העיקרי בייצור מוצרי הגבס שלה.
אפולק, יצרנית מוצרי צבע, ציפויים והגנה על מוצרים, פועלת מציפורית שבצפון. היקף העסקה המיועדת עמד על כ־40 מיליון שקל, וטמבור היתה אמורה לרכוש את מלוא הפעילות שלה. לאחר דיון שארך חודשים החליטה רשות התחרות, המנוהלת בידי מיכל כהן, להעמיד שורה של סייגים ותנאים לעסקה, לאור חשש מנתח השוק המשותף של טמבור ואפולק בתחום מעכבי הבעירה והציפויים שהיה אמור להתקרב ל־65%-70% מהשוק. טמבור החליטה לפיכך למשוך את הבקשה למיזוג.