סגור

רשות התחרות מתנגדת למיזוג בין יפעת מחקרי מדיה לבאזילה

שתי החברות, העוסקות בניטור ומחקר של תוכן באינטרנט, ביקשו שוב להתמזג - לאחר שבקשה קודמת שלהן, שהוגשה ב-2012, נדחתה; לפי רשות התחרות, החברה הממוזגת תחזיק בנתח של מעל 50% מהשוק

מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן, הודיעה היום (א') לחברות יפעת מחקרי מדיה ובאזילה על התנגדותה למיזוג ביניהן.
זו אינה הפעם הראשונה שיפעת ובזילה מנסות להתמזג. גם בשנת 2012 הגישו שתי החברות בקשה להתמזג, וגם אז הממונה הודיע להן כי בכוונתו להתנגד למיזוג ביניהן, ובעקבות זאת הן משכו את הודעות המיזוג. כעת מסבירים ברשות התחרות כי לא חל שינוי שמצדיק את אישור המיזוג, ואפילו החששות מהמיזוג רק התעצמו עם השנים.
יפעת מחקרי מדיה היא חברה פרטית בבעלות משפחת בגס, והיא שייכת לקבוצת חברות מחקר בתחום מידע עסקי, ניטור מידע תקשורתי ומחקר תוכן באינטרנט. באזילה גם היא חברה פרטית שעוסקת גם כן בניטור ומחקר של תוכן ברשת האינטרנט. חברות עסקיות וגופים ציבוריים שמעוניינים לעקוב אחר השיח עליהם ברשת האינטרנט, מתקשרים לשם כך עם חברות שמנטרות וחוקרות את התוכן התקשורתי.



1 צפייה בגלריה
עו"ד מיכל כהן ועדת הכלכלה
עו"ד מיכל כהן ועדת הכלכלה
מיכל כהן
( צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


בדיקת רשות התחרות העלתה, שאם העסקה היתה יוצאת לפועל החברה הממוזגת הייתה מחזיקה בנתח שוק של מעל 50% בשוק הניטור ובשוק המחקר ברשת. ברשות סבורים כי אישור המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות והוא היה מקנה לחברה הממוזגת יכולת להפעיל כוח חד צדדי מול הלקוחות.
עוד עלה בבדיקה כי אחת החברות בקבוצת יפעת שעוסקת באיסוף מידע תקשורתי מגופי תקשורת מסורתיים כגון עיתונים, תכניות רדיו וטלוויזיה, כבר היום היא בעלת נתחי שוק גבוהים באיסוף מידע מסורתי וברשות חששו כי אישור המיזוג היה מאפשר לקבוצת יפעת לחזק עוד יותר את מעמדה מול לקוחות שמבקשים לקבל מידע מסורתי ומרשת האינטרנט, והיה מקשה על התפתחות מתחרים בענף.
על כן, הממונה הגיעה למסקנה שקיים חשש סביר לכך שהמיזוג יביא לפגיעה משמעותית בתחרות בשירותי ניטור ומחקר שיח ברשת האינטרנט, והתנגדה למיזוג.