סגור
שיווקיסט איתי ביכלר שילוב והכלה
(צילום: אולפן כלכליסט)

אנשים עם מוגבלויות בפרסומות? לא תודה

מפרסמים מתעקשים לשלב אנשים עם מוגבלויות בקמפיינים גם כאשר אלו באים לידי ביטוי לרגע בודד בסרטון פרסומת או ללא הקשר רק כדי שקברניטי המותג יוכל לסמן וי בטבלת הערכים שלהם. איתי ביכלר על השילוב הלא ראוי של עולם הפרסום

חברות גדולות ומותגי ענק שואפים לייצר תדמית מכילה ונקייה בכל הקשור לערכים שהם מציגים כלפי חוץ, בין אם זה בהקשר סביבתי אקולוגי, שווין מגדרי, אחריות חברתית או שילוב של מיעוטים ואנשים עם מוגבלויות.
המותגים משקיעים לא מעט במירוק התדמית אבל לא פעם, מרוב מאמץ הם חוטאים למטרה שניסו לקדש.
בכל הקשור לשילוב של אנשים עם מוגבלויות בקמפיינים בפלטפורמות השונות המפרסמים מפספסים בענק, בין אם זה ע"י הצגה לא נכונה של האדם עם הנכות בהקשר לא נכון של המוצר או השירות המפורסם ולפעמים שילוב של אדם עם מוגבלות לפריים בודד בסרטון פרסומת של מספר שניות או טשטוש המוגבלות שלו, רק בשביל לומר: "הנה, עשינו".
יש המון דרכים לייצר קמפיינים מכילים בצורה ראויה, וקיימות לא מעט דוגמאות לאיך עושים את זה נכון, אבל במקרים כאלו של שילוב אנשים עם מוגבלויות בקמפיינים רק כדי לצאת לידי חובה - עדיף לוותר ולנסות במקום לייצר פעולות שבאמת יסייעו לאנשים עם צרכים מיוחדים כמו להנגיש חנויות או לעשות התאמות למוצרים קיימים של המותג עבור מי שצריך, זה שווה יותר מכמה רגעים על המסך בהפסקת הפרסומות הבאה.