סגור

אחרי המזון: מחירי מוצרי הטואלטיקה יעלו בקרוב

שסטוביץ, מהיבואניות הגדולות של מוצרי טואלטיקה, צפויה להעלות את המחיר לקמעונאים ב-12% בממוצע. סנו תייקר בקרוב את המוצרים שלה ב-7%. ברקע: עליית מחירי חומרי הגלם וההובלה

בעקבות אישור רפורמת היבוא, שצפויה להגביר את היבוא המקביל בתקווה להגדלת התחרות, החברות המקומיות מייקרות את מוצרי הטואלטיקה.

שסטוביץ, יבואנית קולגייט לישראל, הנמנית עם היבואניות הגדולות של מוצרי טואלטיקה, צפויה להעלות באופן רוחבי את המחיר לקמעונאים ב-12% בממוצע. נודע כי העלאת המחירים תתבצע בדצמבר הקרוב.
1 צפייה בגלריה
יוני שסטוביץ
יוני שסטוביץ
מנכ"ל חברת שסטוביץ יוני שסטוביץ. עלייה רוחבית לקמעונאים
(צילום: דניאל בר און)

גם היצרנית הישראלית, חברת סנו, תייקר בקרוב את כלל המוצרים שלה בשיעור של 7%, אך בשלב זה ההתייקרות תהיה לשוק המוסדי (ענף המלונאות וכדומה).
הסיבות להתייקרות המחירים הן עליית מחירי חומרי הגלם ועליית מחירי ההובלה והשינוע, זאת הן בשל הזינוק במחירי המכולות שמגיעות מהמזרח הרחוק והן בשל העלייה הצפויה במחירי הדלק. סיבה נוספת היא העלייה בשכר העובדים.
שסטוביץ ניסתה במהלך משבר הקורונה לייקר את משחת השיניים קולגייט, אך הקמעונאים סירבו לאשר לה את ההתייקרות. כעת נראה כי הקמעונאים נערכים לעליות המחירים. אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, כתב השבוע: "לפנינו צונאמי של עליות מחירים". רביד ציין כי הספקים הודיעו על עליות מחירים כי "כבר אין להם ברירה" לאחר עשור שבו לא העלו מחירים.
בקרוב צפויים להתייקר גם כלים חד-פעמיים ומשקאות ממותקים בעקבות המס שהטילה הממשלה על שני ענפי הפעילות. ההתייקרויות בענף המזון כבר כאן, וכפי שפורסם ב"כלכליסט" מי עדן כבר הודיעה על לקמעונאים על התייקרות מוצריה ב-5%. בחודשים האחרונים עלו גם מחירי הירקות והפירות.
ספקיות המזון והטואלטיקה מושפעות ממחירי הדלק, שצפויים גם הם לעלות בתחילת נובמבר ולהגיע ל-6.60 שקל לליטר דלק. מחירי הדלק מעלים את מחיר ההובלה של חברות המזון והטואלטיקה וישפיעו על המחיר הסופי של המוצר.
מסנו נמסר בתגובה: "עקב עליית חומרי הגלם ומחירי השינוע וההובלה ייתכן ותחול עליית מחירים בשיעור של 7% לשוק המוסדי בזמן הקרוב".