שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
התחדשות עירונית

לראשונה בתל אביב: מיקרו-דירות ללא חניות

בפרויקט תמ"א 38 ברחוב אבן גבירול שיזמו הדיירים, ייהרסו שני הבניינים הכוללים 17 דירות ו-7 חנויות, ובמקומן יוקם פרויקט חדש בן 50 דירות, בהן דירות קטנות של כ-40 מ"ר בלי חניות. חברת קרסו נדל"ן הגישה בימים האחרונים בקשה להיתר בנייה לפרויקט

שלומית צור 11:3818.01.21

חברת קרסו נדל"ן הגישה בימים האחרונים בקשה להיתר בנייה לפרויקט "מיקרו-ליבינג" - פרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה ברחוב אבן גבירול 146-144 (מול רחוב בזל), שיכלול תוספת של דירות קטנות בלבד, ללא חניות.

 

 

 

אחת הביקורות המושמעות על פרויקטים של התחדשות עירונית בפרט בתל אביב, היא כי הפרויקטים, שמתוכננים על ידי יזמים, מוסיפים לעיר דירות גדולות ויוקרתיות שרכישתן מזוהה בעיקר עם בעלי הון.

 

במסגרת הפרויקט שיזמו בעלי הדירות עצמם ברחוב אבן גבירול 146-144, ואשר אושר על ידי העירייה כבר ב-2017, רק הדירות הקיימות יורחבו בעוד הדירות החדשות שיתווספו לבניין יהיו דירות קטנות ללא חניות.

הדמיית הפרויקט באבן גבירול הדמיית הפרויקט באבן גבירול הדמיה: 3division

 

 

את הפרויקט יזמו האדריכלים אדר סקר ויעל סגאה מ"פלטפורמה העירונית אדריכלים", בשיתוף עם בעלי הדירות והחנויות בבניינים המיוצגים על ידי עו"ד זיו גרומן.

 

במסגרת התוכנית ייהרסו שני הבניינים הכוללים 17 דירות ו-7 חנויות, ובמקומן יוקם פרויקט חדש בן 50 דירות, 50 מחסנים ו-7 חנויות. 17 הדירות של הבעלים יורחבו ב-25 מ"ר בממוצע, בעוד 33 הדירות שיוקצו לחברה, יהיו דירות קטנות בשטח של כ-40 מ"ר ללא חניות. תוכנית בניין העיר חלה גם על אבן גבירול 148, אך שם לא התקבלה הסכמת כלל הדיירים ובפרט בעלי החנויות לביצוע הפרויקט.

 

הדמיית חלל עבודה בפרויקט הדמיית חלל עבודה בפרויקט הדמיה: סטודיו ברנד

 

את התב"ע הגישו בעלי הדירות לעיריית תל אביב כבר ב-2014, והיא כללה צפיפות גבוהה, הגדרת שטחים משותפים, דירות קטנות ואפס חניות. בשנת 2017 אישרה כאמור העירייה את התוכנית וחברת קרסו נדל"ן נבחרה על ידי בעלי הדירות לקדם ולממש את הפרויקט.

 

אחד הקשיים במימוש פרויקטים של התחדשות עירונית ברחוב אבן גבירול נובע מהעובדה שהעירייה אינה מאפשרת כניסה לחניונים מרחוב אבן גבירול, והקמת חניון מתאפשרת רק במידה וניתן להקים אותו מרחוב צדדי, מה שלא התאפשר במקרה זה. יחד עם זאת, המעבר העתידי של הרכבת הקלה ברחוב, עשויה להפחית ממשקל החניה כתמריץ מצד בעלי הדירות ברחוב לביצוע הפרויקט.

 

אתגר נוסף של החברה בפרויקט הוא לשווק דירות קטנות, ועל כן הן יוצעו למכירה כשהן מרוהטות על מנת לנצל באופן מקסימלי את השטח המצומצם בדירות. ניצול השטח חל גם על השטחים המשותפים של הבניין, כאשר הפרויקט יכלול גינה פרטית בעורף הבניין ובו חלל עבודה מקורה ופתוח אשר ישמש את דיירי הבניין, חדר כביסה מחסנים וחדר אופניים.

 

x