שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

רמ"י: "אי דיוקים מגמתיים במסמך ההתנגדות של עיריית ת"א לתוכנית שדה דב"

במכתב לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א טוענת רשות מקרקעי ישראל, כי "העירייה מביאה לוועדה המקומית מסמך לא בשל על מנת לייצר באזז תקשורתי, כאילו יש חלופה לתוכנית שקודמה על ידי העירייה עצמה מאז 2011"

אמיתי גזית 16:5929.05.19
"אי דיוקים מגמתיים או השמטות מידע חשוב", כך מכנה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) את המידע שמופיע במסמך ההתנגדות של עיריית תל אביב לתוכנית הבנייה בשדה הדב, התנגדות שתוגש לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב.

 

 

 

את תוכנית המתאר לרובע המגורים החדש שיקום על חורבות שדה דב מקדמת רמ"י בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב מאז 2011 וב-30 באפריל השנה התוכנית הופקדה להתנגדויות. כעת הציבור וגופים רלוונטיים לעניין יכולים להגיש התנגדות לסעיפים בתוכנית או לתכונית כולה.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", היום הציג מהנדס העיר תל אביב לוועדה המקומית את ההתנגדות שתגיש העירייה. כלומר התנגדות לתוכנית שהיא עצמה היתה שותפה בהכנתה. בהתנגדות מבקשת העירייה להוסיף לתוכנית סעיף שיאפשר את המשך הטיסות האזרחיות משדה דב גם לאחר תחילת עבודות הבנייה.

 

לקראת הדיון שנערך הבוקר, הפיצה רמ"י לחברי הוועדה מסמך חריף שמטרתו להביא לידיעת חברי הוועדה עובדות שהושמטו בכוונה.

 

הדמיה של תוכנית הבנייה בשדה דב הדמיה של תוכנית הבנייה בשדה דב איור: רשות מקרקעי ישראל/ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים

 

 

ראשית מציינים בו שורה של "אי דיוקים מגמתיים" שהופיעו בהתנגדות העירייה ובהם:

 

העירייה טוענת כי השדה מופעל על ידי רשות שדות התעופה, לאמיתו של דבר: השדה מופעל על ידי הצבא.

 

העירייה טוענת כי השדה נכלל בתמ"א 15 (תוכנית מתאר ארצית לפריסת שדות תעופה, א"ג) - "לאמיתו של דבר: השדה מעולם לא תוכנן כשדה ולא קיבל אישור סטטוטורי. תמ"א 15 הנוכחית מצביע על קיומו אך התיקון המקודם תמ"א 15 /2 כבר לא כולל את השדה".

 

דוגמא נוספת לאי דיוקים של העירייה על פי רמ"י: "העירייה מביאה ציטוטים שונים כי נתב"ג איננו ערוך לקליטת הפעילות (של שדה דב לאחר שיפונה, א"ג) – לאמיתו של דבר: רשות שדות התעופה מצהירה בכל מקום כי היא ערוכה ואכן כל מטלות רש"ת בעניין העברת הפעילות בוצעו כפי שסוכמו בעלות של 230 מיליון שקל".

 

בהמשך תוקפים ברמ"י את העירייה וטוענים כי ההצעה לשלביות - כלומר בשלב ראשון הטיסות ימשכו במקביל לעבודות הבנייה - "איננה אפשרית ומהווה מצג שווא".

 

ברמ"י מסבירים כי בעוד שהעירייה טוענת כי המשך הטיסות ימנע רק בנייה של 2 מגדלים, בפועל הדבר יגרום לדחייה בבניית 11 אלף יחידות דיור.

 

עוד מציינים ברמ"י כי בבקשת העירייה לדחות את פינוי שדה דב היא מסתכנת בכך שבעלי הקרקע הפרטיים, שמבקשים לבנות בשטח, יתבעו אותה על כך שגרמה לירידת ערך המקרקעין שבבעלותם.

 

בנוסף מסבירה רמ"י כי המשך הטיסות האזרחיות תגרום לסיכון כספי עצום למדינה בהיקף של מיליארדי שקלים בעקבות תביעות שגם היא תספוג מצד בעלי הקרקע.

 

"הדברים ידועים לגורמי העירייה הרלוונטיים ועליהם היה להביא לידיעתכם את המשמעויות האלו", מבהירים ברמ"י.

 

עוד מציינים כי דחיית פינוי השדה תגרום לעיכוב משמעותי בהקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, שעתיד לעבור ברובע שדה דב; וכמו כן הדבר יעכב גם את בדיקת זיהומי הקרקע.

 

את המסמך מסכמים ברמ"י בחריפות "העירייה מביאה לוועדה המקומית מסמך לא בשל על מנת לייצר באזז תקשורתי, כאילו יש חלופה לתוכנית שקודמה על ידי העירייה עצמה מאז 2011. מטרת ה'חלופות לכאורה' הללו הינה להשאיר את המצב הקיים על כנו, על המחירים העצומים שזה גוזר – על שוק הדיור,על תל אביב כעיר ועל משק המדינה".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x