• תפריט
שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

ראש העיר חדרה נגד תוכנית הוותמ"ל להקמת 6,000 דירות במזרח העיר

במכתב ליו"ר מטה הדיור זאב בילסקי טוען צביקה גנדלמן כי "לא סביר להתקדם בתוכנית הותמ"ל כל עוד מיקום שדה התעופה במזרח חדרה טרם ירד מסדר היום"

ענת דניאלי 10:5711.12.18

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן פנה ליו"ר מטה הדיור זאב בילסקי והביע את התנגדותו לקידום תוכנית הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור בהליך מואץ) במזרח העיר הכוללת כ-6,000 יח"ד. במכתבו לבילסקי הודיע דנדלמן כי נציגי העירייה לא יגיעו למפגש שולחנות עגולים בנושא התוכנית שזומן למחר (ד') בירושלים.

 

 

 

גנדלמן מתייחס במכתבו גם לתכנון הקמת שדה תעופה אזרחי שיועתק מהרצליה למזרח חדרה במקביל לתוכנית הדיור, ולטענתו שר האוצר הקפיא תוכנית זו בשל קושי בקידום התוכנית לדיור בהליך המואץ - במנותק מסוגיית השדה.

 

"לא סביר, לא נכון ולא מתיישב עם שליחותנו הציבורית להמשיך ולהתקדם בתוכנית הותמ"ל כל עוד סוגיית התוכנית לשדה התעופה לא הובהרה ונושא מיקום שדה התעופה במזרח העיר חדרה טרם ירד מסדר היום אחת ובאופן סופי כפי שהתבשרנו ע"י שר האוצר".

 

"לא צריך להיות מתכנן מדופלם בכדי להבין שלשתי התכניות השפעות הדדיות זו על זו ואי אפשר לקדם אחת במנותק מהשנייה ועדיף לא לקדמן מי מהן כלל. סבורני כי תכנון נכון של עיר ראוי שיתבסס על תוכנית המתאר המחוזית המאושרת תמ"מ 6 ותוכנית המתאר המקומית חד/2020 עליה עמלנו רבות ועליה אף חתמתי למתן תוקף ואשר משרטטת את תמונת העתיד של העיר ואופן התפתחותה לשני העשורים הבאים ולא ע"י תכניות נושאיות הסותרות את תכניות המתאר ופוגעות במטרותיהן", כתב גנדלמן.

 

"העדר פתרונות תחבורתיים בתוכנית – לא קיבלו מענה הולם"

 

תוכנית הותמ"ל למזרח חדרה – בית אליעזר, הוכרזה בחודש מאי האחרון וכוללת על פי הפרסום 6,000 יח"ד. כרגע על פי מנהל התכנון התוכנית מצויה בשלבי הכנה והתגבשות וחלק מכך הנו מפגש שולחנות עגולים עם הרשות המקומית שכאמור בוטלה. לתוכנית זו קדמה תוכנית אחרת אותה ניסה לקדם הותמ"ל כבר בשנת 2016 המכונה תמ"ל 1055 באותו תא שטח וכללה גם כן כ-6,000 יח"ד על שטח חקלאי של כ-2,000 דונם.

 

בדומה לתכניות הותמ"ל במקומות אחרים ברחבי הארץ אליהם קמה מחאה גדולה, כמו למשל בסירקין בפ"ת; נראה כי עיקר הביקורת לתוכנית מצד גנדלמן הנה לכך שהתכנון אינו נותן מענה לתשתיות בהם תחבורה.

 

"לצערי אז כמו גם היום, לא קיבלנו מענה הולם להתייחסות שניתנו ע"י עיריית חדרה לתוכנית וביניהן להשפעתה החמורה על המצב הכלכלי של העיר, לאי התאמתה לתוכנית המתאר ותוכניות הפיתוח של העיר, להשפעתה השלילית על תכניות הפיתוח של מערב העיר ופגיעתה הצפויה בהתחדשות העירונית הרבה המקודמת בחדרה,

להעדר הפתרונות התחבורתיים והעדר התניות תחבורתיות למימושה להיקף היחידות המוצע בה, לתשתיות הנדרשות לקיומה, לקישוריות שלה לעיר, להשפעותיה על העיר בהיבטים הפיזיים, החברתיים והכלכליים ועוד.

 

"התוכנית לשדה התעופה האזרחי בחדרה שאמורה לקלוט את פעילות שדה התעופה בהרצליה שיפונה לטובת הקמת שכונה חדשה. החלופה של חדרה נקבעה בחודש יולי האחרון, לאחר דיונים שהתקיימו במשך שנתיים בוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל). בהחלטה גם דובר על העברת חלק מהפעילויות האזרחיות המבוצעות בשדה דב לשדה החדש שתוכנן לקום בחדרה מזרח. גנדלמן בשיחה עם 'כלכליסט' ציין כי השר כחלון אמר שמקפיא את ההחלטה לבניית השדה ואמר "הסיפור של תכנית הותמ"ל והשדה יחדיו – אינו יכול להתרחש", אמר.

 

לסיכום כותב ראש העיר לבילסקי, כי עד שלא יזמן דיון דחוף עם השר כחלון, תוך עמידה בשלל הבטחות מצד גורמי הממשלה – הוא לא יקדם את התוכניות במזרח העיר.

 

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "פיתוח המתחם המוצע מותח את השטח הבנוי בעיר על פני מרחקים עצומים ועל כן סותר במידה רבה את ההיגיון התכנוני ואת כיוון ההתפתחות הטבעי של העיר חדרה, דבר שיביא להחלשת חוסנו הכלכלי - חברתי של מרכז העיר, לפגיעה בעירוניות ובאיכות החיים, ולשימוש לא יעיל בכספי ציבור".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x