• תפריט
חדשות נדל"ן

בלעדי לכלכליסט

עשרות ויתרו על הפרויקט "המוזל" ברמת השרון: "לא עומדים בהוצאות"

לדברי השוכרים, מגיע שכר דירה על דירת 4 חדרים בצירוף דמי ניהול וארנונה ל-6,000 שקל. מה שהיה אמור להיות מיזם השכרה חברתי ברמת השרון התגלה כיקר מדי עבור עשרות משקי בית

דותן לוי 06:5421.11.17

שר האוצר, ראש עיריית רמת השרון, חברת דירה להשכיר וחברת הבנייה אביב ציינו אתמול באירוע חגיגי את אכלוסו של "אביב שלי", פרויקט השכרה ארוכת טווח בשכונת מורשה ברמת השרון. אלא שעבור חלק מהדיירים הטריים בפרויקט המציאות הרבה פחות חגיגית, כך לפחות עולה משורת טענות שהגיעו ל”כלכליסט” על מחיר גבוה מדי ותשתיות לא מספקות. נכון להיום, עומדת התפוסה בפרויקט, שהחל להתאכלס לפני חודש וחצי, על פחות מ־80%.

 

 

 

 

הפרויקט, שנבנה על ידי חברת אביב, שגם תתחזק אותו ב־20 השנים הקרובות באמצעות חברת ניהול שהקימה, כולל 281 דירות לשכירות ארוכת טווח, מתוכן 70 דירות מיועדות לזכאי משרד השיכון במחיר מוזל. לדברי אחד מדיירי הפרויקט, אף שבהגרלה היה מספרו 90, הוא זכה לבסוף בדירה בעקבות שיעורי הביטול הגבוהים. לפי אותו דייר, דמי השכירות עבור דירת 3 חדרים לזכאים עומדים על 3,667 שקל, מחיר סביר בהשוואה לרמת השרון, אולם על כך מתווספים דמי ניהול של כ־330 שקל (זאת לעומת פרויקט דיור להשכרה ברעננה שם פטרו את הזכאים מתשלום דמי הניהול), וארנונה גבוהה של 750 שקל לחודשיים. כלומר סך הכל הוא משלם כ־4,400 שקל בחודש על דירת 71 מ”ר.

 

הפרויקט במורשה, רמת השרון. לא מצליחים לצאת מהשכונה בבוקר הפרויקט במורשה, רמת השרון. לא מצליחים לצאת מהשכונה בבוקר צילום: רפי דלויה

 

 

דירת 4 חדרים לזכאים, הכוללת חניה ומחסן, מושכרת ב־4,850 שקל, ולכך יש להוסיף דמי ניהול 500 שקל לחודש וארנונה 1,400 שקל בחודשיים. כלומר בסך הכל למעלה מ־6,000 שקל בחודש, וזה במקרה של דמי שכירות שנחשבים “מופחתים”. "בעירייה משקללים לנו את המחסן את המרפסות ואת החניות. הם גובים עבור המרפסות כי הן אחת מתחת לשנייה. הם אומרים שזו מרפסת מקורה ואז מחשבים את הארנונה כאילו מדובר בשטח בנוי. בנוסף הם גובים ארנונה עבור השטחים המשותפים", אומר הדייר.

 

אלא שהבעיות חורגות מגבול הבניינים. אף שהפרויקט החל להתאכלס כבר בתחילת אוקטובר, העירייה טרם פיתחה את השטח מסביבו והוא עדיין נטול גני משחקים וצמחייה. גם נושא התשתיות טרם נפתר, והדיירים, כמו יתר תושבי שכונת מורשה, מצויים במצוקה תחבורתית קשה. המחלף שתוכנן לא הוקם, והירידה לכביש 4 מהווה צוואר בקבוק שקשה מאוד לצלוח אותו.

 

גיא קלנר, חבר מועצה בעיריית רמת השרון, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו נשענים על יציאה אחת לחלק גדול של העיר ואנשים נתקעים בקטע של כמה מאות מטרים חצי שעה עד 40 דקות. העיר סובלת מבעיות תחבורה קשות והכל מתנקז לאותו הציר. ההבטחות שנתנו לאורך השנים מהמדינה שיפתחו את צומת מורשה לא התגשמו, אבל אף אחד לא עוצר את הבנייה בגלל זה".

 

מעיריית רמת השרון נמסר בתגובה: "משרד הפנים הוא הסמכות הבלעדית לקבוע את עלות הארנונה במתחם. בניגוד לבנייה בעבר, תושבי הפרויקט מתגוררים בבניין מגורים עם דירות מרווחות שתוכננו בסטנדרטים גבוהים ביותר, כולל חניה מקורה, לובי מרווח, חדרי שירות ועוד. בנושא היציאה לכביש 4, ראש העיר נפגש עם שר התחבורה, שר השיכון ושר האוצר ודרש לקדם לאלתר יצוע כניסה ויציאה בין שכונת מורשה לכביש 4 וגיבוש שורה של פתרונות תחבורתיים כתנאי להמשך קידום הפרויקטים במזרח העיר. בנושא השטחים הציבוריים, הנושא מקודם בימים אלו”.

 

מחברת אביב נמסר: "שכר הדירה לכל הדירות בשוק החופשי נתון להיצע וביקוש, ונקבע לפי פרמטרים דוגמת גובה הקומה, מיקום הדירה בבניין ומועד ההשכרה. דמי הניהול לכל דירה נקבעים לפי מחיר קבוע למ"ר ובפועל, עלות הניהול עולה על ההכנסות שיש לחברה מדמי הניהול".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x