$
נדל

אבי גבאי: "עודף הוועדות פוגע ביעילות התכנונית, מה שיהרוג אותנו זו המפלצת הבירוקרטיה"

השר לשעבר להגנת הסביבה סבור כי "ישראל הפכה ממדינה מנוהלת למדינה מתנהלת והניהול הועבר לועדות. לא ראיתי דבר מנוהל על ידי ועדות בצורה מוצלחת"

אביב גוטר 17:5807.02.17
השר לעשבר להגנת הסביבה לשעבר מכולנו, אבי גבאי, תקף בכנס סביבה 2050 את הוועדות לתכנון ולבנייה בדגש על הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) בטענה שעודף הוועדות פוגע ביעילות התכנונית.

 

 

"הבעיה המרכזית של ישראל היא מפלצת הבירוקרטיה, לא האיראנים ולא הפלסטינים שאנו יודעים להתמודד עימם", אמר גבאי בכנס. מה שיהרוג אותנו זו המפלצת הבירוקרטית. משבר הדיור הוא משבר הבירוקרטיה. המפלצת גורמת לכך שלבנות דירה בישראל לוקח הרבה זמן וכסף. ישראל הפכה ממדינה מנוהלת למדינה מתנהלת והניהול הועבר לועדות. לא ראיתי דבר מנוהל על ידי ועדות בצורה מוצלחת. אף חברה או עסק או דירקטוריון לא מנוהלים על ידי ועדה. רק בישראל הכל קורה פה בוועדות". 

אבי גבאי. "כולם מצביעים בעד ההחלטות של כולם ומסיימים עם תוצר שעולה הרבה מאוד כסף" אבי גבאי. "כולם מצביעים בעד ההחלטות של כולם ומסיימים עם תוצר שעולה הרבה מאוד כסף" צילום: שאול גולן

 

לדברי השר לשעבר שהתפקד לאחרונה למפלגת העבודה, "התכנון זה הבסיס לענף הזה. התכנון הוא כל כולו ועדות. באחת הפגישות הראשונות שהיו על דיור עם רה"מ אמרתי שאני חושב שהפתרון הוא שיו"ר הוועדה יחליט. כל המשרדים יישבו שם. ישמע היו"ר את הוועדה ויקבל החלטה. לא חייבים את ההסכמה של כולם. כולם מצביעים בעד ההחלטות של כולם ומסיימים עם תוצר שעולה הרבה מאוד כסף.

 

"על הדבר העקום הזה אומרים שהוועדה הארצית תוכל לפסול את הוועדה המקומית. בסוף הפתרון הוא אדם אחד שיחליט, האדם הכי ישר ומקצועי לתפקיד ואנו נדרש לסמוך עליו שיקבל את ההחלטה. הדרך הנוכחית לא מצליחה. כל הרפורמות שנועדו לטפל בבעיה רק מקשות. הותמ"ל זה פתרון? לא. זה עדיף על המצב הנוכחי אבל גם הוא תוצר של המצב. כל עוד לא מתקנים את הנושאים הבירוקרטים האלה, אל לנו לצפות לשיפור בנושאים האלה", אמר גבאי.

 

במאי 2016 התפטר גבאי מתפקיד השר להגנת הסביבה בעקבות החלפתו של שר הביטחון משה בוגי יעלון באביגדור בליברמן. "נכנסנו למשרד להגנת הסביבה בגלל הדיור", אמר היום גבאי. "מהר מאוד גיליתי שאין בעיה. המשרד לא הבעיה. הפתרון פשוט והוא החלטות חדות, למשל 'תחבורה ציבורית עד הסוף. מדינה שקונים בה כל כך הרבה רכבים זו תעודת כישלון למדיניות התחבורה של המדינה ושל מי שמוביל אותה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x