שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

המגדל הקודם נפסל? נבנה מגדל גבוה יותר

תושבי רחוב בארי בת"א גילו שביה"ח איכילוב מקדם מגדל חדש בחצר האחורית שלהם, באותו מיקום שבו נפסלה הקמת מגדל לפני 15 שנה בשל חשש לפגיעה באיכות חייהם

דותן לוי ואמיתי גזית 08:3117.02.16

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה להפקדה תוכנית להקמת מגדל אשפוז נוסף לבית החולים איכילוב, אף ש־15 שנה קודם לכן נדחתה תוכנית להקמת מגדל קטן יותר באותו מקום בדיוק. התוכנית שאושרה עתה להפקדה לוועדה המחוזית תל אביב עוסקת במגדל בן 25 קומות בגובה 130 מטר, הכולל 107 אלף מ"ר בנוי בפינת הרחובות בארי והנרייטה סאלד. חלקו הרחב של המבנה יפנה לרחוב בארי ויצמצם משמעותי את שעות האור בבתי המגורים ברחוב.

 

תושבי רחוב בארי העלו בפני הוועדה המקומית את חששם שהמבנה יפגע באיכות חייהם בשל חסימת אור השמש ובשל עומסי תחבורה שיווצרו במקום. התושבים אף ציינו כי לא נערך סקר תחבורתי שינתח את השפעת התוכנית הכוללת בנייה בהיקף כה נרחב.

אלא שמעבר לכך, תושבי הרחוב הופתעו מעצם קיומה של התוכנית להקמת מגדל חדש, כל שכן מאישורה, לאור פסילת תוכנית קודמת להקמת מבנה במקום ב־2001. אז פסלה ועדת הערר של מחוז תל אביב תוכנית שהגיש בית החולים להקמת מבנה למגורי סגל שיכלול 235 דירות. המבנה תוכנן כתוספת קומות על גבי בניין בית הספר לאחיות הממוקם בפינה הצפון־מזרחית של בית החולים, הגובלת ברחובות בארי והנרייטה סאלד. התוכנית דיברה על בניין בן 9 קומות בגובה 40 מטר ובשטח של 7,700 מ"ר, שיהווה תוספת של 5,000 מ"ר על השטח הבנוי הקיים.

 

השטח שעליו מתוכנן המגדל החדש. חשש מעומסי תנועה כבדים השטח שעליו מתוכנן המגדל החדש. חשש מעומסי תנועה כבדים צילום: אוראל כהן

 

בהחלטת ועדת הערר לפסילת התוכנית נכתב אז "לא ראוי — מאחר והתוכנית מהווה תרומה מהותית להגדלת מסת הבנייה האדירה המאושרת כבר לאורך רחוב בארי, באופן שהתוצאה התכנונית המתקבלת היא חסימה של בנייני המגורים לאורך הרחוב בגושי בטון גבוהים, באופן שיש בו כדי לפגוע באיכות חייהם (של התושבים — ד"ל) במידה ניכרת". עם זאת, התוכנית הישנה קיבלה תוקף בוועדה המקומית לפני הדיון בוועדת הערר — הליך תמוה שהוועדה המקומית עוד תצטרך להשיב עליו.

הנימוק של פגיעה באיכות החיים בסמוך למבנה מככב גם הפעם בטענות התושבים, המיוצגים בידי עו"ד לאה הלחמי. חרף הגבהת המבנה, לא הוגשה לוועדה המקומית הדמיה של ההצללה הצפויה על המבנים הסמוכים. לטענת התושבים, בדיקה שערכו העלתה שמגדל האשפוז החדש צפוי להטיל צל במשך כל שעות היום על מספר בתי מגורים ברחוב בארי.

 

עוד קובלים התושבים על היעדרו של סקר תחבורה שינתח את השפעת המגדל, שצפוי לקלוט אלפי בני אדם מדי יום. לטענת התושבים, רחוב הנרייטה סאלד סובל כבר עתה מעומסי תנועה כבדים מאחר שהוא מנקז את התנועה למבני הממשל הסמוכים. בסמוך אף צפויה תוכנית פינוי־בינוי גדולה לבניית 1,200 דירות ברחוב דפנה שצפויה להוסיף אלפי מכוניות לאזור.

 

מעיריית תל אביב נמסר: "אין מניעה לקדם תוכניות חדשות בחלקות שבהן היו תוכניות ישנות שבוטלו. נערכה בחינה סביבתית להצללה ורוחות. חוות הדעת הסביבתית תועבר לבדיקת הרשות העירונית לאיכות הסביבה בטרם העברת התכנית למחוז.

 

"הטענות להגדלת עומסי התנועה ברחוב הנרייטה סאלד אינן רלוונטיות משום שכלי רכב ייכנסו וייצאו לשטח המגדל דרך רחוב ויצמן בלבד, למעט גישת רכב חירום והצלה שתתאפשר לפי חוק גם מרחוב הנרייטה סאלד. מתן התוקף לתוכנית משנת 2001 נמצא בבדיקה".

 

מבית החולים איכילוב נמסר: "בית החולים פועל לפי דרישות הוועדה ומתנהל בהתאם להנחיות שנקבעות בה".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x