$
חדשות נדל"ן

בלעדי לכלכליסט

ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל מטרפד מהלכי התייעלות

בדוא"ל לעובדי החברה הנחה הוועד לא לשתף פעולה עם ההנהלה, שמובילה מיזם להטמעת מערכות מחשוב. "המהלך נועד לנטר את פעילות העובדים, במקום לסייע להם לתת שירות", טוען הוועד. ההנהלה: "מערכות המידע לא עודכנו כבר 30 שנה"

אמיתי גזית 06:4215.06.15

ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הורה לעובדים לא לשתף פעולה עם יוזמת התייעלות שמקדמת ההנהלה ‑ כך עולה מתכתובת דוא"ל שהגיעה ל"כלכליסט".

 

התנגדות זו לפעולת התייעלות מגיעה שבוע לאחר ניסיון העובדים לתקוע מקלות בגלגלי רפורמת הדיור של שר האוצר משה כחלון: עובדי רמ"י, המיוצגים על ידי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, דרשו גמול הולם בתמורה לכך שהם יאפשרו להעבירם למשרד האוצר.

 

בנצי ליברמן בנצי ליברמן צילום: טל שחר

 

בהודעה, שעליה חתום ועד עובדי רמ"י, נכתב כי ההנהלה מובילה בשנתיים האחרונות ‑ מאז הרפורמה להסבת מינהל מקרקעי ישראל לרשות ממשלתית ‑ תהליך של הטמעת מערכות מחשוב. לדברי הוועד, מערכות אלה נועדו לנטר את פעילות העובדים, "במקום להקל על העובדים ולסייע להם ליתן שירות".

 

עוד טען הוועד כי המערכות החדשות נועדו למדוד את תפוקות העובדים במטרה "לפגוע בבונוסים ואף להגיע לכדי עילה לשימוע". הוא הוסיף כי עובדי הרשות מהווים "שק חבטות של מי שמבקש לסלול דרכו מעלה ולהציג הצלחות".

 

חשש אחר שהובע במכתב הוא שתהליך הטמעת מערכות המחשב יביא בסופו של דבר להעסקת אותם עובדי קבלן, שיחליפו את מקומם של עובדי רמ"י במשימות שאינן מתחום המחשוב."צורת ההעסקה הזו מאפשרת למנהל אגף המחשוב לספק להנהלת הרשות עובדים למטרות אחרות מעבודת המחשוב", נכתב. "כך למשל נכפה על עובדי ההדמיה לבצע עבודות של עובדי הרשות או 'למלא חורים' מכל הבא ליד".

 

עוד נטען במכתב ששיגר ועד העובדים כי אגף המידע של רמ"י החדיר למערכות של העובדים "תוכנה זדונית" הפוגעת בפרטיותם. משיחה עם אחד העובדים עולה כי מדובר בתוכנת אנטי־וירוס שהותקנה במכשירים הניידים של העובדים. לדברי אותו עובד, כשקראו את הוראות התוכנה התברר כי היא יכולה לנטר מידע בטלפון שאינו קשור לעבודה. "למעשה יש להם נגישות לכל המידע", אמר העובד. במענה למכתב כתבה אחת העובדות: "הייתי מגדירה את נושא הפנייה "האח הגדול" מאחר שכך אנו חשים ביחס לכל המערכת החדשה".

 

את המכתב חתם הוועד בהנחיה לא לקיים "כל שיתוף פעולה עם ההנהלה, עם אגף המחשוב ועם גורמי מטה בנוגע לקידום מערכות אלה או סיוע לקידומן".

 

מהנהלת רמ"י נמסר: "במסגרת שינויים בארגון הוקצו תקציבים גדולים לשיפורים במערכות המידע אשר חלקן לא עודכן כמעט במשך 30 שנה. השינויים מתבססים על חדשנות טכנולוגית ואמצעים מודרניים למתן שירות וניהול ידע ארגוני, כגון מערכות הכוונה, ניהול לקוחות, ניהול ידע ומערכות לניהול תורים. המערכות מיועדות אך ורק לטובת תפעול יעיל יותר של הפעלת השירות, ואינן חודרות לצנעת הפרט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x