$
נדל"ן

כביש 6 צפון: תשואה של עד 20% בכרמיאל

היישובים הצפוניים ממתינים בקוצר רוח להמשך סלילת הכביש שיקצר עבורם את הדרך אל המרכז. ראש המועצה האזורית משגב: "מהרגע שאנשים יבינו שפרויקט כמו כביש 6 צפון ייצא לפועל בקרוב, הם יזהו הזדמנות לאיכות חיים יוצאת דופן"

שירלי ששון-עזר ודותן לוי 07:5119.09.10
"בקצה הצפוני של כביש 6 ממתין לכם גן עדן", זהו משפט המפתח בקמפיין העכשווי של המועצה האזורית משגב. במועצה הפנימו היטב את השינוי הנדל"ני שיצר כביש 6 הנוכחי בנכסים של ערים דרומיות לה, כמו יקנעם שבה זינקו מחירי הדירות בכ־30% לפי לשכת שמאי המקרקעין, וכמו כן ניכרו עליות ברמת ישי ובקריית טבעון. על כן אין פלא שהיישובים הצפוניים ממתינים בקוצר רוח להמשך סלילת הכביש שיקצר עבורם את הדרך אל המרכז. "מהרגע שאנשים יבינו שפרויקט כמו כביש 6 צפון ייצא לפועל בקרוב, הם יזהו הזדמנות לאיכות חיים יוצאת דופן ובנוסף השקעה נדל"נית מצוינת במועצה", אומר ראש המועצה האזורית משגב, רון שני.

 

 

לוטם: מרחיבים בגדול

 

במועצה לא מתכננים הקמה של יישובים חדשים, אלא מתרכזים בהתרחבות הקיימת. מינהל מקרקעי ישראל כבר הוציא מכרזים למגרשים המיועדים לבנייה צמודת קרקע בכמה יישובים. ההרחבה הגדולה ביותר היא של היישוב לוטם, שנמצא כ־20 דקות ממחלף יאסיף־אחיהוד העתידי בכביש 6 צפון, והיא כוללת 80 מגרשים. ביישובים מכמנים, אבטליון, הר חלוץ, מורשת, אשחר, שורשים ותובל ייצאו למכרזים 20–30 מגרשים.

 

לכתבות הפרויקט: 

סוללים הזדמנויות: מסע נדל"ני לאורך נתיבי התחבורה בצפון, במרכז ובדרום

חיפה: המטרופולין הצפוני מתעורר

רכבת העמק: בית שאן כמעצמת נדל"ן

הרמת השרון

כביש חוצה ישראל והרכבת מגיעים לדרום 

 

שלומי: צופים מהפך

 

העיר הצפונית ביותר שאליה יגיע כביש 6 היא שלומי. יו"ר המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, סבור כי הכביש יהפוך אותה לאחת הערים הגדולות בגליל. לדבריו, העיר מתוכננת להכיל 25 אלף תושבים עד לשנת 2020, ובהתאם לכך 4,000 יח"ד נוספות מתוכננות להיבנות בה. נעמן טוען ש"מכיוון שאזורי התעסוקה הגדולים נמצאים באזור כפר יאסיף ויקנעם, והפקקים היום בלתי נסבלים, האוכלוסייה בוחרת לגור שם ולא צפונית יותר. אך סלילת הכביש תקצר את הנסיעה למרכז לשעה במקום שעה ו־45 דקות והבעיה תיפתר. ב־2012 נצא למכרזים עם 1,000 יח"ד".

 

חיפה: תיתכן השפעה שלילית

 

מנגד ישנם מומחים שמביעים פסימיות. מנכ"ל אורבניקס, המתמחה בתכנון, כלכלה וסביבה, איריס אפרת, טוענת ש"הקטע הצפוני של כביש 6 ייתן מענה ליישובי הגליל העליון, אבל תיתכן גם השפעה שלילית על חיפה, שכן הכביש יסיט את הפיתוח ממנה מזרחה", היא אומרת. מנכ"ל חברת מי טל הנדסה וייזום, עופר שגיב, מאמין שאם כביש 6 יגיע לצומת אחיהוד הדבר ישפיע יותר מכל על הנדל"ן בכרמיאל. "למדינה יש הרבה קרקעות זמינות בכרמיאל. אם החלק הצפוני של כביש 6 ייסלל ואם הרכבת המתוכננת תגיע לעיר, זה יעלה את מחירי הנכסים בה ב־30% אפילו, וגם הערים שלומי ומעלות יקבלו דחיפה. אבל אני לא רואה שבונים שם כי אין גידול טבעי של היישוב. כבר שמונה שנים שבכרמיאל מת לגמרי. אני חייב לומר שאני סקפטי לגבי התממשות התוכניות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x