שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
נדל"ן

לראשונה: ענף השיפוצים צורך יותר חומרי בניין מענף הבנייה

בגלל המיתון ובזכות הזינוק בשוק הדירות להשקעה, ענף השיפוצים מגלגל כיום מחזור שיא של 5 מיליארד דולר בשנה. מנכ"לים בתעשיית חומרי הבניין מסבירים מדוע המגמה אינה עומדת להשתנות בקרוב

דותן לוי 08:0826.10.09

"היקף הפעילות בענף השיפוצים בישראל, מבחינת מחזורים, עבר את היקף הפעילות בענף הבנייה בשנה האחרונה", כך מעריך יואב בן נפתלי, מנכ"ל חברת מצרפלסט SP, המרכזת כ־50% משוק צנרת ה־SP בישראל (צינורות המצופים חומרי בידוד), בטקס שהתקיים במשרדי התאחדות קבלני השיפוצים בישראל.

 

כמו מנכ"לים נוספים בענף, בן נפתלי עוקב בשנה האחרונה בהשתאות אחר העלייה המטאורית של ענף השיפוצים, שנחשב עד לא מזמן האח החורג והפחות חשוב של ענף הבנייה, והפיכתו לענף שקשה להתעלם ממנו. ככזה, מושקעים בו מאמצי שיווק ואף התאמות מוצרים לצרכיו המיוחדים.

 

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים צילום: צביקה טישלר

לדברי בן נפתלי, עד לפני כשנתיים צרכני האינסטלציה העיקריים היו הקבלנים וחברות הבנייה הגדולות, שריכזו יותר מ־50% מהשוק. כעת היקפן נאמד ב־30%–40% בלבד, ומרבית הפעילות עברה לענף השיפוצים. "לפני 10–15 שנה היקף האספקה לענף עמד על 25% בלבד", מסביר בן נפתלי.

 

בן נפתלי טוען כי הסיבה לכך היא הירידה החדה בהיקף התחלות הבנייה, ומנגד, אלפי הרוכשים שמעוניינים לרכוש דירות מיד שנייה להשקעה ולמגורים, שחלק נכבד מהן עובר שיפוץ. חברת מצרפלסט sp מסוגלת לעקוב אחר הייעוד של כל אחד ממוצריה, שכן הם נמכרים באחריות ונמצאים תחת פיקוח של אנשי השטח של החברה.

 

שומרים על השוק

 

יהודה כהן, מנכ"ל חברת ליפסקי המייצרת גם היא מוצרי אינסטלציה ומחזיקה כ־50% מהשוק בתחומה, אישר את הנתונים של חברת מצרפלסט SP. כהן אומר כי ענף השיפוצים הוא הענף הדומיננטי כרגע בישראל, בין היתר על רקע המצב הכלכלי וההחלטה של משקי בית רבים להשקיע בשיפוץ הבית על חשבון רכישת דירות.

 

לדברי כהן, חוזקו של ענף השיפוצים בלט במיוחד בימי המשבר הכלכלי, כאשר בענף הבנייה שרר קיפאון, אולם החברה שהוא עומד בראשה לא נפגעה כלל. כהן נוכח לדעת כי המוצרים המשיכו להימכר לשיפוצניקים, והם אלה ששמרו על השוק באותם ימים קשים.

 

"יותר מוצרים נמכרים לצרכן הסופי", מסכים אלי כהן, מנכ"ל תרמוקיר המייצרת 40 סוגי מוצרים לענף הבנייה. לדברי כהן, קיימת עלייה דרמטית במוצרים המיועדים לשימוש ביתי. "מכירות מוצרים אלה צמחו בכ־50%. זה לא קרה ביום אחד, זהו תהליך שנמשך כמה שנים, שבמהלכו למדנו להכיר את הקהל הזה והתאמנו את עצמנו אליו".

 

ביקוש קשיח

כהן אף מעריך כי המגמה אינה צפויה להשתנות בקרוב: "קיים ביקוש קשיח של 35 אלף דירות מדי שנה, ולכן אני מעריך שעד שלא נראה גידול בהיקף התחלות הבנייה, שוק השיפוצים ימשיך לשמור על מעמדו".

 

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, מסר כי בהתאחדות מרגישים כבר תקופה ארוכה במגמה זו, שמתבטאת בעלייה בהיקף עבודות השיפוצים בישראל וגם בהתקרבות של החברות התעשייתיות הגדולות להתאחדות ולקבלני השיפוצים.

 

"הם מתייצבים לכל תערוכה וכנס שאנחנו מקיימים, ואנחנו בהחלט מרגישים במאמצי שיווק של מנהלי החברות, שמבינים שנהפכנו למנוע של הענף שלהם. לאחרונה התחלנו להפעיל פורום שמקדם מוצרים כחול־לבן, ומדי שבוע מבקשות חברות נוספות להצטרף אליו", אומר סיב. מנתונים שקיבל לאחרונה עולה כי ענף השיפוצים מגלגל יותר מ־5 מיליארד דולר בשנה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x