עיריית ת"א: ארבע תוכניות לפיתוח ובינוי מתחם שדה דב
ההצעות גובשו על ידי 4 משרדי אדריכלים והוצגו ע"י העירייה, אך כל עוד לא ברור מועד פינוי שדה התעופה, מדובר בתוכניות עקרוניות בלבד
עיריית תל אביב הציגה היום (א') ארבע תוכניות אפשרויות לפיתוח ובינוי איזור שדה התעופה שדה דב והשטח הצפוני לו. מדובר בתוכניות שגובשו על ידי ארבעת משרדי האדריכלים - יער אדריכלים, לרמן אדריכלים, מזור פירשט אדריכלים וקייזר-קייזנר-לקנר אדריכלים.
המשרדים השונים התבקשו על ידי מהנדס עיריית תל אביב לגבש תוכנית שתציג את משנתם התכנונית לגבי פיסת קרקע זו המשתרעת על פני כ-1,300 דונם. התוכניות גובשו ברמה המיתארית וזאת מפני שנכון להיום עוד אין תאריך לפינויי שדה התעופה או אפילו חלופה ראויה.
מתחם שדה דב הינו החוליה האחרונה לתכנון באזור כולו ומהווה פוטנציאל ליצירת מוקד עירוני חדש בצפון העיר תל אביב. המתחם מוגדר כמתחם בטחוני
שטח השדה עצמו כולל כ-800 דונם. יחד עם חטיבות הקרקע לתכנון הנמצאות בשולי השדה וסמוכות אליו נוצר שטח כללי המשתרע על פני כ-1,300 דונם בסך הכל. מבחינת הבעלות על הקרקע המדוברת, כ-800 דונם נמצאות בבעלות מינהל מקרקעי ישראל וכ-500 דונם בבעלות פרטית של בעלים שונים.
בעיריית תל אביב מסבירים כי "קיום השדה במתכונתו הנוכחית אינו עולה בקנה אחד עם מגמות הפיתוח של העיר, ומעלה סוגיות תכנוניות, סביבתיות ותפעוליות רבות. אם ימצא שפתרון של אי מלאכותי עליו יוקם שדה תעופה בינלאומי מול חופי אזור המרכז אפשרי, ישנה הצעה שישמש גם כשדה חלופי לשדה דב".
התוכניות השונות אותן הציגו היום בתל אביב בעלי המשרדים השונים, מציעות דרכים שונות לחבר את הרצועה הצפונית לעיר. מספר יחידות הדיור המוצעות בתוכניות השונות נע בין כ-9,300 יחידות דיור לכ-23 אלף יחידות דיור. בין ההצעות שעלו ניתן למצוא מוזיאון ימי, בנייה מדורגת מכיוון הים מזרחה, שילובים של מסחר, תעסוקה, מגורים ומלונאות ואפילו תוכנית לבנייתם של 30 מגדלי מגורים בני 35 קומות כל אחד באזור תחנת הכח רידינג.
ייתכן והחלופות השונות אותן מציעים משרדי האדריכלים השונים יעוגנו בתוכנית המתאר הרשמית עליה עובד מינהל ההנדסה של העירייה היום. אולם כל עוד תוכנית הפינוי של שדה התעופה איננה בעלת אופק נראה לעין, מדובר בתוכניות עקרוניות בלבד שנותנות הצצה למה יכול להיות בשטח שבין רידינג בדרום והרצליה בצפון.