שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
נדל"ן

איך משפיע רוחבו של הכביש על ערך הנכסים הגובלים?

רוחב כביש קובע את היכולת להתנגד לבנייה מעבר לו. ניסיון של עיריית רמת השרון להתחכם בפרויקט נווה גן נדחה בוועדת הערר המקומית

אורי חודי 08:1705.06.08

ועדת ערר בתחום הבנייה בתל אביב קבעה בסוף השבוע שעבר כי הכביש המוליך לבית העלמין בקריית שאול בתל אביב הוא כביש שכונתי צר. לאור זאת קבעה הוועדה כי לדיירים קיימת זכות תביעה לירידת ערך של הנכסים הגובלים בפרויקט נווה גן המתוכנן.

 

הוועדה המקומית אישרה לאחרונה את תוכנית
פרויקט נווה גן ברמת השרון, והתושבים נתקלו בבעיה בשל הגדרת הכביש, הנמצא בין התוכנית לבין נכסיהם. בעקבות זאת הגישה קבוצת בעלי הנכסים ברחוב קריית שאול ערר. התושבים תבעו את הוועדה המקומית רמת השרון על ירידת ערך דירותיהם. על פי התוכנית, רוחבו של הכביש המפריד בין השכונות יורחב מעשרה מטרים ל־42 מטר, והרחבת הדרך הביאה לבעיה משפטית.

 

החוק קובע כי רק בעלי נכסים הגובלים בתוכנית בנייה יכולים לתבוע על ירידת ערך. אחד התנאים שעל פיהם נקבע אם ניתן לתבוע פיצוי הוא המרחק בין הפרויקט לנכס שנבנה, אולם מה קורה כאשר בין הנכסים מפריד כביש צר? לפי החלטת הוועדה, הכביש היה צר ושכונתי עוד לפני אישור התוכנית, ולכן התושבים יכולים להתנגד לה.

 

"סוגיית 'כביש גובל' אינה סגורה, ויש להניח שההחלטה תשמש תקדים למקרים אחרים", אמר עו"ד אלי וילצ'יק ממשרד עו"ד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות', שייצג את המתנגדים. שאלה זו נידונה בבית המשפט העליון כבר לפני שנתיים בפסק דין וינטר, שבו נקבע כי "כביש גובל" הוא כזה שגובל פיזית בתוכנית וכי כביש שכונתי צר שמפריד בין התוכנית לבין השטח שנפגעו לא יפגע ביכולת ההתנגדות לבנייה. מאז מתמודדים בתי המשפט בשאלה מהו בדיוק כביש שכונתי צר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x