סגור
נשר העיר
העיר נשר (צילום: חנה יריב, ויקיפדיה )

פורסם שם הזוכה במכרז על שטח בסיס הדלק בנשר - שנמכר ב-91.5 מיליון שקל

רמ"י הודיעה שהזוכה במכרז על השטח בן 29 דונם ברחוב דרך בר יהודה היא סולם יעקב א.י השקעות ונכסים בשיתוף דנקר בירגר. אשתקד סוכם כי צה"ל יפנה את השטח להקמת מבני תעשייה, מסחר ותעסוקה - ובעתיד צפוי הרחוב להפוך לרחוב הראשי בנשר

רמ"י (רשות מנהל מקרקעי ישראל) הודיעה על הזוכה במכרז לרכישת מגרש בשטח 29 דונם שנמצא על ציר דרך בר יהודה בנשר. הזוכה היא חברת סולם יעקב א.י השקעות ונכסים בשיתוף עם דנקר בירגר בע"מ, שתשלם 91.5 מיליון שקל. במכרז השתתפו 10 משתתפים. המחיר המינימלי למגרש היה כ-45 מיליון שקל.
המגרש המדובר הוא חלק מחטיבת קרקע גדולה יותר, ששימשה במשך שנים רבות כבסיס דלק של צה"ל. בחודש נובמבר 2021 סוכם בין משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר על פינויו. הקרקע מיועדת להקמת מבני תעשייה, מסחר ותעסוקה בשטח כולל של 35,970 מ"ר בנייה. יש לציין כי הקרקע במתחם מזוהמת ועל כן יהיה צריך לטהר אותה לפני תחילת בנייה.
בהווה מדובר אמנם בציר נסיעה סואן שלאורכו שטחי בור ומבני מלאכה ותעשייה מוזנחים, ואולם, לפי התכנון, דרך בר יהודה אמורה להפוך לרחוב העירוני הראשי של העיר נשר. ממערב למגרש, באתר מחצבת 4.5, מתוכנן פרוייקט עצום של בנייה לתעסוקה, מסחר וגם מגורים. ממזרח, לכיוון תל חנן, יש כעת בנייה בהיקף משמעותי למגורים ומסחר של חברת "אלמוגים".
חברת סולם יעקב הוקמה, כך ע"פ אתר האינטרנט של החברה, ע"י יעקב אשש לפני כ-10 שנים ועוסקת בייזום ובניית פרוייקטים למגורים, בעיקר באזור הצפון-חיפה, קרית אתא, רכסים וטבריה.