סגור
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני ארץ כנס נדל"ן
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום: אוראל כהן)

פסגת הנדל"ן
סרוגו: "הממשלה הבאה חייבת לחתום על עסקת החבילה שהצענו"

אחרי שהציג ביוני האחרון את עסקת החבילה למשבר הדיור, נשיא התאחדות הקבלנים הציג בפסגת הנדל"ן באילת את התוכנית שהציע לממשלה להקמת משרד שירכז את כל הסמכויות והגופים בתחום הדיור והתשתיות ויפעל ישירות מול השלטון המקומי

"כדי לטפל במשבר בענף הממשלה הבאה חייבת לחתום על 'עסקת החבילה' עם השלטון המקומי וענף הבנייה והתשתיות ולהקים משרד חדש תחתיו תרוכז כל פעילות התכנון והבנייה בישראל", כך אמר ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, במסיבת עיתונאים של ההתאחדות שהתקיימה בתחילת השבוע במסגרת פסגת הנדל"ן באילת.
עסקת החבילה שהציגה ההתאחדות ביוני האחרון כוללת מספר סעיפים עיקריים, ביניהם הקפאת מחירי הדירות, מכירת קרקעות מדינה לבניית 300 אלף דירות עד סוף השנה, והשקעה של 5 מיליארד שקל בתשתיות תומכות דיור ברשויות המקומיות. במסיבת העיתונאים חשף סרוגו את החלק השני של התוכנית, אותה הציגה ההתאחדות לראשי המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת. "כל אזרח ישראלי צריך לדרוש איתנו מכל אחד מראשי המפלגות לקבוע שמגורים היא זכות בסיסית לכל אדם", אמר.
בחלק השני של התוכנית ההתאחדות מציעה להקים את "משרד התכנון, הבנייה והתשתיות", שבו ירוכזו כל הסמכויות והגופים בתחום הדיור והתשתיות למשרד ממשלתי אחד שיפעל ישירות מול השלטון המקומי, חברות התשתית הממשלתיות וחברות הבנייה והתשתיות מהסקטור הפרטי.
מנכ"ל מרכז הנדל"ן, דן קצ'נובסקי, אמר: "על המדינה ליצור ודאות תכנונית מלאה בכל הערים בישראל, לרבות בקרה על תהליכי תכנון וייעול של לוחות הזמנים. כיום, כל יזם נדרש לעשות סחר-מכר עם העירייה על מטלות ציבוריות – דבר שלא רק שאינו ראוי למדינה מערבית ומפותחת, אלא הוא גם יוצר חוסר ודאות שמאריך, מסרבל ומייקר כל ניסיון להקים פרויקט חדש ולהגדיל את היצע הדיור".
מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, משה בן זקן, ביקש לכוון זרקור בפתח הכנס על בעיית כוח האדם בתחום הבנייה והתשתיות: "הענף שלנו הוא מהמעסיקים הגדולים במשק, עם מעל ל-200 אלף עובדים רק באתרי הבנייה ישירות. אנחנו זקוקים להתערבות ועידוד ממשלתי של גיוס והכשרת עובדים ישראלים בו".