סגור
דיור ציבורי רחוב שמעוני רמת אביב
דיור ציבורי ברמת אביב. המלאי מידלדל (צילום: אוראל כהן)

האוצר מעכב את הגדלת מלאי הדיור הציבורי

משרד הבינוי רכש השנה 348 דירות בסכום של 800 מיליון שקל מתקציב קרן הדיור הציבורי, ועל פי סיכום עם האוצר היה אמור כבר לקבל עוד 900 מיליון שקל כפעימה ראשונה לרכישת 1,700 דירות נוספות עד סוף 2024, אך הסכום טרם עבר

משרד האוצר מעכב העברת 900 מיליון שקל למשרד הבינוי והשיכון לצורך הגדלת מלאי הדירות של הדיור הציבורי.
משרד הבינוי והשיכון השלים השנה רכישת 348 דירות בסכום של 800 מיליון שקל מתקציב קרן הדיור הציבורי (הקרן שאליה עוברים כספים מדירות הדיור הציבורי שכבר נמכרו), וכבר היה אמור לקבל סכום נוסף מהאוצר כפעימה ראשונה לרכישת 1,700 דירות נוספות עד סוף 2024. ברקע, הסיכום התקציבי לשנים 2024-2023, שלפיו יירכשו תחילה דירות מכספי קרן הדיור הציבורי, ולאחר מכן יתקצב האוצר ממקורותיו את המשך רכש 1,700 הדירות. אלא שכאמור ל"כלכליסט" נודע כי האוצר לא מעביר את הכספים עליהם התחייב לטובת העניין.
משרד הבינוי והשיכון מאפשר, במסגרת תוכניות "דירה בשבילך" ו"רכש נ"ר" (נכים רתוקים), לזכאי הדיור הציבורי הממתינים זמן רב בתור לקבל שובר המציין את נתוני הזכאות וסכום הרכישה המאושר שבעזרתו יכולים הזכאים לחפש לעצמם את הדירה שתירכש על שם המדינה לשימושם. לפי מה שנודע ל"כלכליסט", המשרד יעדכן באמצעות חברת עמידר את הזכאים הממתינים לדירות שכרגע אין יותר רכש של דירות חדשות.
ועדת הפנים והסביבה של הכנסת צפויה לדון היום בהצעת חוק של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ונוספים להארכת חוק הדיור הציבורי בעוד עשר שנים. החוק מאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את הדירות בהן הם מתגוררים. אלא שככל שיותר דירות נרכשות כך קטן מלאי הדיור הציבורי, המדולדל גם כך.
ממשרד האוצר נמסר: "המשרד עומד בכל ההתחייבויות וההסכמות שהתקבלו עם משרד הבינוי והשיכון לשנות התקציב 2023־2024. למיטב ידיעתנו, קצב רכישת הדירות בשנת 2023 עומד ביעדי תוכנית העבודה שנקבעה במשרד השיכון".