סגור

בלעדי
פרשקובסקי וצחי אבו מתחרים על פרויקט הדגל של אלדד פרי

במכרז שקיימו נאמני אלדד פרי, שנרצח באוקטובר, הגישו שתי החברות הצעות זהות והן צפויות להיכנס להליך של התמחרות. הפרויקט ברחובות הוא הגדול ביותר של החברה הקורסת והוא נמצא בהליך בוועדה המחוזית להגדיל את זכויות הבנייה בו

חברת הנדל"ן הבורסאית פרשקובסקי וחברת יחיאל אבו מתמודדות ראש בראש על רכישת פרויקט "פרי פלייס" ברחובות במכרז שקיימו הנאמנים של קבוצת אלדד פרי.
ל"כלכליסט" נודע, כי שתי החברות הגישו הצעות זהות זהות שהן גם הגבוהות ביותר - 350 מיליון שקל.


המכרז ארך כחודש והנאמנים עוה"ד אהוד גינדס וגונן קסטנבאום ככל הנראה יקיימו בימים הקרובים התמחרות בין שתי החברות, שמהלכה ירכוש את הנכס מי שייתן את ההצעה הכי גבוהה.
מדובר בנכס הגדול ביותר של קבוצת אלדד פרי וההצעה המינימלית שדרשו הכונסים היתה 350 מיליון שקל. פרשקובסקי ואבו היו ככל הידוע היחידים שעמדו בה ולמחיר זה יש להוסיף מע"מ.

2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט פרי פלייס ברחובות זירת הנדלן
הדמיית פרויקט פרי פלייס ברחובות זירת הנדלן
הדמיית פרויקט "פרי פלייס"
(הדמיה: AA STUDIO)

פרי נרצח ביריות אקדח ב־15 באוקטובר, כשהגיע להתפלל בבית הכנסת. הנאשם במעשה הוא דניאל קידר, בן 64 מראשון לציון. לפי כתב האישום הוא ביצע את הרצח על רקע אכזבתו מאובדן כספו בפרויקט נדל"ן של פרי אשר בו השקיע.
הפרויקט עצמו נמצא כ־100 מטר בלבד ממקום הירצחו של פרי, שעמד בראש אימפריית קבוצות הרכישה, קבוצת אלדד פרי. הקבוצה היתה מעורבת בהקמתן של כ־3,000 יחידות דיור ברחבי הארץ, ובשנה האחרונה היא קרסה ונכנסה להליך פשיטת רגל, כשמאות רוכשי דירות נשארו עם חשש כבד להשקעתם. המשקיעים צפויים לקבל את מרבית כספם חזרה, אם כי לא את כולו ככל הנראה.
פרויקט "פרי פלייס" ברחובות
מיקום: סמוך למכון ויצמן
שטח: 20 דונם
תוכנית: 4 בניינים בני 24 קומות, משרדים ומרכז מסחרי
משקיעים בקבוצת הרכישה: כ־750 (כל אחד שילם 350 אלף שקל על הקרקע)
עוד משהו: הקרקע נרכשה מקרסו ב־2017 תמורת 183 מיליון שקל

"פרי פלייס" בצפון רחובות הוא הפרויקט הגדול ביותר שיזם פרי. הוא נרכש מקבוצת קרסו בסוף שנת 2017 בסכום של 183 מיליון שקל, ופרי שאף לבנות בו ארבעה מגדלים בני 22־24 קומות, שיכללו 750 יחידות דיור לסטודנטים, 6,000 מ"ר מסחר, שני מבני משרדים, אולם כנסים, מלון ו־1,500 מקומות חניה. בוועדה המחוזית מקודמת תוכנית להגדיל את זכויות הבנייה המסחריות ל־12.5 אלף מ"ר ולהוסיף זכויות למשרדים או למלון או לדיור מוגן בהיקף של 53 אלף מ"ר. פרי שיווק 680 יחידות דיור והקבוצה שלו החזיקה ב־70 הדירות הנוספות.
לפי דו"ח שמאי, שהוצא בשנה שעברה, עם הבשלת הזכויות התכנוניות שווי הקרקע עשוי להגיע ל־370 מיליון שקל. עם זאת, הזכויות התכנוניות אינן בשלות וחוסר ודאות אופף את הפרויקט מחמת העדר תב"ע מתאימה בתוקף. בנוסף, הפרויקט סובל מסיכונים פיננסיים ותקציביים משמעותיים. לפי השמאי, ישנה גם מורכבות הנדסית שעשויה לעכב או לייקר את הפרויקט במידה שקיימת לגביה אי ודאות גדולה. בניית הפרוייקט צפויה לעלות כמיליארד שקל.

2 צפייה בגלריה
מימין אלדד פרי יוסי פרשקובסקי ו צחי אבו
מימין אלדד פרי יוסי פרשקובסקי ו צחי אבו
מימין: אלדד פרי, יוסי פרשקובסקי וצחי אבו
(צילומים: עמית שעל, ירון אטדגי)

בבקשה לבית המשפט טענו הנאמנים כי בחנו הליכים לצמצום אי הוודאות הכרוכה בפרויקט מבחינה פיננסית ותכנונית ואף קידמו הליכי תכנון והשבחה, והגיעו למסקנה כי הליך השיקום הנכון הוא בביטול העסקאות בין חברי הקבוצה לבין חברת הפרויקט של פרי. הנושה הגדולים של הפרויקט היא קרן המימון החוץ בנקאית אקספו, עם חוב בסכום של 128 מיליון שקל, והיא הביעה תמיכה בצעד.
חברת פרשקובסקי המשפחתית נסחרת בבורסה לפי שווי 2.355 מיליארד שקל והרוויחה 230 מיליון שקל בתשעה החודשים הראשונים של 2021. ההצעה הוגשה באמצעות פרשקובסקי מניבים החברה הבת של פרשקובסקי. חברת יחיאל אבו היא חברה פרטית, אבל צחי אבו מחזיק בחברת ארנה הציבורית הפעילה בתחום הנדל"ן המניב.