סגור
שכונת רמות ב ירושלים
שכונת רמות בירושלים. "המסר לציבור הציוני הוא שימיו בעיר ספורים" (צילום: יואב דודקביץ)

אושרה תוספת של 1,700 דירות לשכונת רמות בירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה להפקדה תוכניות להרחבת שכונת רמות אלון ב־1,700 דירות. המתחמים החדשים מוגדרים "מעורבים", אך החשש הוא כי יהיו נדבך נוסף בהתחרדות המואצת של אחת השכונות הגדולות בארץ

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה להפקדה תוכניות להרחבת שכונת רמות אלון ב־1,700 דירות. שני המתחמים החדשים מוגדרים אמנם כ"מעורבים", אך החשש הוא כי יהיו נדבך נוסף בהתחרדות המואצת של השכונה, שחיים בה כ־56 אלף תושבים והיא אחת השכונות הגדולות בארץ.
התוכניות כוללות מבנים בגובה של עד 12 קומות, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ופארקים שכונתיים. עוד כוללות התוכניות כביש פנימי שיחבר בין השכונות העתידיות לשדרות רמות וליתר השכונות המקודמות במורדות שורק.
במסגרת הדיון בתוכניות דרשה הוועדה להגדיל באופן משמעותי את היקף השטחים למבנים ומוסדות ציבור, ושיסומן אזור חיץ בשיפולי המתחם עבור מעבר צבאים והקמת טיילת גובלת. אדריכלי שתי התוכניות הם אלי רכס וקרלוס פרוס. יזמי התוכניות הם חברת קרדן, הפועלת בשיתוף עם עיריית ירושלים, ואריה אייכלר.
יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים, מביע חשש מהתחרדות השכונה: "עיריית ירושלים ומוסדות התכנון מקדמים בנייה של דירות ומבני ציבור לחרדים בשכונות החרדיות, ובמקביל - מקדמים בנייה של דירות ומבני ציבור לחרדים - גם בשכונות הלא חרדיות. המסר שעובר לציבור הציוני והיצרני שנותר בירושלים, מי שמחזיק את בירת ישראל כלכלית, הוא שיש לו מטרה על הגב, וימיו בעיר ספורים".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בתוכנית אשר תרחיב את שכונת רמות לכיוון מזרח, תוסיף 1,700 יחידות דיור, תכלול גנים ציבוריים, מוסדות חינוך לגיל הרך, בתי ספר חדשים, מרכז שכונתי מקומי וחיבורים הליכתיים לטבע הסובב את השכונה. נמשיך במגמה העירונית ונאשר תוכניות בנייה למגורים, תוך שילוב הצרכים הקהילתיים לכל אזור ואזור בירושלים".