סגור
מימין אלי בן מאיר ו זאב אלקין על רקע מבנה של עמידר
מימין: אלי בן מאיר וזאב אלקין. "אין לשר שום דבר נגד המינוי" (צילום: דוברות רפאל, קובי קואנקס, עמידר אנצ'ו גוש)

כלום לא בוער: שר השיכון מעכב את מינוי מנכ"ל עמידר

הדירקטוריון בחר את אלי בן מאיר למנכ"ל לפני ארבעה חודשים, אך זאב אלקין טרם חתם על המינוי. הנימוק משונה: "השר רוצה לשמוע איך המועמד רואה תפקידו ואת תפקיד החברה"

שר השיכון זאב אלקין מעכב את מינוי המנכ"ל לעמידר, החברה הממשלתית לדיור ציבורי. ארבעה חודשים כבר חלפו מאז שדירקטוריון עמידר בחר באלי בן מאיר לתפקיד המנכ"ל, אך המינוי טרם אושר על ידי השר. ל"כלכליסט" נודע כי אחת הסיבות לעיכוב החתימה היא התלונות הרבות על התנהלות החברה.
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי רק לאחר פגישה בין השניים, שנקבעה לשבוע הבא, יקבל השר החלטה סופית בנוגע למינוי. מלשכתו של השר אלקין נמסר כי בעקבות תלונות על רמת השירות שמעניקה חברת עמידר, "ברצונו של השר לשמוע מהמועמד איך הוא רואה את תפקידו ואת תפקיד החברה", ורק אז לקבל החלטה סופית.
בן מאיר הוא בעל תואר ראשון במשפטים ובלוגיסטיקה וכלכלה ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר־אילן. בעבר כיהן כסמנכ"ל חברת שדמה, כראש חטיבת המחקר בחיל מודיעין וכן כקצין מודיעין ראשי בצה"ל.
הנהלת עמידר סובלת בשנים האחרונות מחוסר יציבות, וארבעה מנכ"לים התחלפו בחברה בתוך שנתיים בלבד. בדצמבר 2020 הודיע אלי בנשימול כי מסיבות אישיות החליט לעזוב את תפקיד המנכ"ל, זאת כשבועיים בלבד לאחר מינויו לתפקיד. בנשימול הגיע לעמידר מחברת כיל וחברת נתיבי הגז. את בנשימול החליף קובי מלכין, לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל, שכיהן בתפקידו כחצי שנה ופרש באוגוסט 2021 לטובת ניהול הבנק הדיגיטלי של ניר צוק. יגאל אהרוני, שבעבר ניהל את מחלקת משאבי אנוש של בנק אוצר החייל והיה עוזרו האישי של מלכין בתפקידו בחברת עמידר, החליף אותו כממלא מקום המנכ"ל וכך עד היום.
במכרז לתפקיד המנכ"ל החדש נבחר בחודש יוני האחרון אלי בן מאיר, שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל וראש מינהלת מודיעין, סייבר וחלל בחברת רפאל.
עמידר, שהוקמה ב־1949, מהווה את זרוע הביצוע המרכזית של המדינה בנושאי דיור, והיא מנהלת כ־38 אלף דירות בדיור ציבורי ברחבי הארץ, לצד כ־60 בתי דיור מוגן ועשרות מקבצי דיור עבור משרד הקליטה. בנוסף לכך החברה מנהלת את נכסי רשות הפיתוח (נכסי נפקדים) עבור רשות מקרקעי ישראל.
במאי האחרון קבע דו"ח מבקר המדינה כי אופן ניהול התחזוקה השוטפת של יחידות הדיור שבאחריות חברת עמידר אינו מספק, ובעקבות זאת יש קשיים ואף עיכוב באכלוסן. מספר זכאי משרד הבינוי והשיכון הממתינים לדיור ציבורי, נכון למועד סיום הביקורת של המבקר בספטמבר 2021, עומד על כ־5,700 משקי בית. דו"ח המבקר מצא כי משך אכלוס של כרבע מיחידות הדיור לאכלוס חוזר עלה על חצי שנה, ושכ־39% מיחידות הדיור המיועדות לאכלוס דיירי עמידר המנוהלות על ידי עמידר עומדות ריקות למעלה מ־300 ימים.
מלשכתו של השר אלקין נמסר: "הטענה על עיכוב באישור המינוי של אלי בן מאיר למנכ”ל עמידר איננה נכונה, ואין לשר שום דבר נגד המינוי הזה. הבקשה לחתום על המינוי של אלי בן מאיר בצירוף כל הפרוטוקולים הנדרשים הגיעה אל שולחנו של השר אלקין רק במהלך חודש ספטמבר סמוך לחגים, לאחר שהתעכבה מספר חודשים בבדיקה ברשות החברות. לאחר קבלת החומרים ולמידתם על ידי השר, פנתה לשכת השר למר בן מאיר לתיאום פגישה. מר בן מאיר עדכן כי הוא ישהה בחו"ל ויחזור לישראל רק ב־25.10. לאור זאת נקבעה פגישה ליום שני הקרוב ב־7.11.
"בפגישה ברצונו של השר לשמוע מהמועמד איך הוא רואה את תפקידו ואת תפקיד החברה, במיוחד בתחום השירות, לאור העובדה שמדובר בחברה אסטרטגית עבור משרד השיכון, שמייצגת את המדינה מול האוכלוסייה החלשה ביותר, ולמשרד מגיעות לא מעט תלונות מהציבור על רמת השירות שמעניקה עמידר. לאחר הפגישה השר אלקין יקבל את החלטתו הסופית בנוגע למינוי".
מרשות החבורת נמסר בתגובה לדברי אלקין: "מיד עם קבלת החלטת ועדת המינויים בראשות השופטת גילאור לאשר את מינויו של מר בן מאיר, נשלחה ההחלטה לשר אלקין לחתימתו. לצערנו עד כה השר טרם חתם, והרשות מקווה כי בימים הקרובים יוכל להתפנות השר להשלמת המינוי החשוב של מנכ"ל לחברת עמידר".