סגור

רבוע כחול נדל"ן רוכשת את מתחם בצלאל בהר הצופים - תקים דירות לסטודנטים ומשפחות

החברה רוכשת את המתחם תמורת 121.5 מיליון שקל - ותהרוס את המבנה הקיים. מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן: "נבנה מגורי סטודנטים, מגורי בוגרים-משפחות צעירות ומסחר שיהיה גם אטרקציה לאנשים מבחוץ"

רבוע כחול נדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את קמפוס בצלאל במורדות המזרחיים של הר הצופים בירושלים, בשולי קמפוס האוניברסיטה העברית, תמורת כ-121.5 מיליון שקל. מדובר במבנה בשטח של 21,000 מ"ר על 12.5 דונם. למהלך משמעות אדירה לתפקוד של הר הצופים כולו שהתנהג עד כה כמעין מגדל שן, והיה מרוחק פיזית וקונספטואלית מההוויה האורבנית.
קמפוס בצלאל בהר הצופים נבנה בסוף שנות ה-80, בתכנון של האדריכלים גרשון וברק ציפור. הרעיון האדריכלי שעמד בבסיס התכנון היה פיזור המחלקות השונות, שעד להקמת המבנה היו ממוקמות במבנים שונים ברחבי העיר, לתוך מבנה אחד, שמשולב בטופוגרפיה ההררית. מבנה בצלאל, שתוכנן בסגנון פוסט מודרני, מאד לא נוח לשימוש, מרוחק ומנותק. מכירת המבנה תבוצע על רקע הקמת קמפוס בצלאל החדש, ליד מגרש הרוסים, במרכז ההיסטורי של העיר המערבית. הקמפוס החדש, בתכנון של משרד האדריכלים היפני SANAA ומשרדו של האדריכל ארז אלה HQ, משתרע על שטח של 10 דונמים, וגודלו 45,000 מ"ר. עלות הקמתו נאמדת ב-500 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מתחם בצלאל הר הצופים
מתחם בצלאל הר הצופים
אחת מתוכניות מתחם בצלאל הר הצופים
(צילום: אלכס לובימוב)
מיקי זיסמן המנהל את רבוע כחול נדל"ן, אמר לכלכליסט כי בימים אלה מתכנן האדריכל רפאל דה לה פונטיין עבור החברה מבנה חדש, בהיקף של כ-60 אלף מ"ר: "קנינו את המתחם כפי שהוא, מתוך הבנה של המיקום הפנומנלי שלו. הרכבת הקלה מגיעה עד 250 מ' מהקמפוס ולכן ההגעה תהיה מאד נוחה, ובנוסף, האוניברסיטה עומדת להרוס את מבני המעונות הקיימים. אנחנו רואים את הקומפלקס החדש כחלופה טבעית למגורים במקום. הרעיון המרכזי שלנו הוא לקחת את הקמפוס של האוניברסיטה, שהיום אחה"צ פשוט מת, כי הוא מתרוקן, ולהחיות אותו. אנחנו רוצים לייצר מתחם שיחיה יחד עם האוניברסיטה 24/7. בחזון שלנו יהיו שם מגורי סטודנטים, מגורים לבוגרים-משפחות צעירות ומסחר שיהיה גם אטרקציה לאנשים מחוץ לאוניברסיטה. הרעיון הוא לשרת את האוכלוסייה שתגור שם גם ברמת הצרכים היומיומיים וגם בצרכי הבידור". יש לציין כי תוכנית המבנה החדש לא אושרה עדיין ע"י רשויות התכנון.
לפי מצגת שוק ההון שפורסמה בחודש מרץ האחרון, לרשת רבוע כחול נדל"ן 114 נכסי נדל"ן מניב בשטח כולל של 418 אלף מ"ר. שווי נכסי הנדל"ן עומד בסך הכל על 6.55 מיליארד שקל. שווי החברה הוא 2.9 מיליארד שקל.