סגור

בלעדי
אחרי שבינואר רכשה שם 9 דונם: כלל רוכשת עוד שטח תעשייה בסמוך ליקנעם

חברת הביטוח רכשה 50% מהזכויות של 76 דונם בפארק מבוא כרמל, ותקים בו מבני תעשייה בעלות כוללת מוערכת של 440 מיליון שקל. השטח הבנוי יגיע ל־140 אלף מ"ר

חברת כלל ביטוח ופיננסים חתמה על חוזה לרכישת 50% מהזכויות בחטיבת קרקע שגודלה 76 דונם בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל הסמוך ליקנעם, כך נודע ל"כלכליסט". כלל גם תממן יחד עם שותף פרטי הקמת מבנים בשטח הנרכש. על פי הערכות של גורמים בענף, כלל רכשה את הקרקע ב־150 מיליון שקל, וההשקעה בהקמת המבנים מוערכת ב־290 מיליון שקל נוספים. המתחם שיוקם ישתרע על שטח בנוי של כ־140 אלף מ"ר לשימושים של תעשייה ולוגיסטיקה, ומתוכנן על ידי משרד האדריכלים אורבך הלוי.
מבוא כרמל הוא פארק חדש המשותף לארבע רשויות: מגידו, יקנעם עילית, דליית אל כרמל ועוספיא. הפארק משתרע על שטח של כ־550 דונם, ונמצא בשלבי אכלוס והקמה שונים ובשימושים מגוונים של מבני תעשייה, לוגיסטיקה, אחסנה, מסחר ומשרדים. בשלב ב' צפוי היקף בינוי של כ־450 דונם נוספים, צפונית מערבית לפארק הקיים היום.
הפארק מוגדר כאזור עדיפות לאומית א', מה שמקנה מענקים מתוקף חוק עידוד השקעות הון. בזכות הסמיכות לכביש 6 ולאזור התעסוקה הקיים של יקנעם והקרבה לנמל חיפה, הפארק נהנה מביקושים של חברות שמבקשות לקבוע בו את הסניף הצפוני שלהן, כפי שעשתה חברת השילוח DHL. הפארק צפוי לכלול בעיקר לוגיסטיקה ותעשייה, אבל ישלב גם מסחר, מסעדות, בתי קפה וחנויות.
אין זו עסקה ראשונה של כלל בפארק התעשייה מבוא כרמל. בינואר השנה החברה רכשה מגרש בשטח של 9 דונם בעלות מוערכת של כ־85 מיליון שקל, שעליו היא מתכוונת להקים מרלו"ג. בנוסף לכך כלל מחזיקה במתחמי לוגיסטיקה ותעשייה גם בפארק התעסוקה של עמק חפר, שם היא רכשה נכס קיים ומושכר בתמורה ל־170 מיליון שקל, ובאזור התעשייה הר־טוב רכשה כלל נכס נוסף המושכר לחברות תעשייה.
1 צפייה בגלריה
אזור תעשייה ביקנעם עילית
אזור תעשייה ביקנעם עילית
אזור תעשייה ביקנעם עילית. כלל מעמיקה בפעילות הנדל"ן
(צילום: גיל נחושתן)
לפני כשבוע דיווחה כלל על עסקת נדל"ן מניב נוספת, הפעם מתחום המסחר. החברה רכשה ב־475 מיליון שקל קרקע מחברת חג'ג' להקמת מתחם מסחרי ברחוב איינשטיין בתל אביב, וכן רכשה מהיזם עדי צים 50% מתשע הקומות העליונות במגדל סקיי טאוור במתחם חסן ערפה בתל אביב.
את העסקה ליוו מטעם כלל ביטוח ופיננסים רז זלצמן, מנהל נדל"ן ישראל בכלל ביטוח, וניר דקל, מנהל השקעות נדל"ן. את כלל ביטוח ופיננסים ייצגו בעסקה עורכי הדין דני הרינג ושחר מונביץ ממשרד שטיינמץ הרינג, גורמן ושות'. את המוכר בעסקה ייצגו עורכי הדין בועז תבור, אדי אסרייב ושחר ברקול ממשרד פישר בכר חן.