סגור

תל אביב תאפשר בניית מגדלים בני 46 קומות במגרש הסינרמה המיתולוגי

במסגרת התוכנית שמקדמת העירייה תתאפשר בניית ארבעה מגדלים בני 46 קומות, במקום 40 קומות כפי שמתירה התוכנית שחלה כיום. בעקבות זאת תתאפשר בנייה של 232 דירות נוספות ושטחי משרדים נוספים בהיקף של 60 אלף מ"ר. הערכה: תוספת זכויות הבנייה משביחה את שווי הקרקע בכ-400 מיליון שקל


עיריית תל אביב מקדמת תוכנית להשבחת המגרש שבו שכן מבנה הסינרמה המיתולוגי. התוכנית תאפשר בנייה של ארבעה מגדלים בני 46 קומות, במקום 40 קומות בתוכנית התקפה במתחם. בעקבות זאת תתאפשר תוספת 232 דירות ביחס לתוכנית המאושרת כיום, כך שבסך הכל תתאפשר בנייה של 495 דירות.
בנוסף התוכנית החדשה מגדילה את שטחי המשרדים בכ-60 אלף מ"ר, כך שבסך הכל תתאפשר בנייה של שטחי משרדים בהיקף של 105 אלף מ"ר. לעומת זאת, התוכנית החדשה מצמצמת כמעט בחצי את שטחי המסחר, כך שעם אישורה תתאפשר הקמה של שטחי מסחר על כ-9,500 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
הריסת בניין הסינרמה
הריסת בניין הסינרמה
הריסת בניין הסינרמה ב-2016
(שאול גולן)
30 מהדירות בפרויקט מיועדות לדיור בר השגה, ו-97 דירות ששטחן כ-60 מ"ר יירשמו על שם עיריית תל אביב, וגם הן מיועדות לפתרונות דיור מוזלים, בהשכרה ארוכת טווח או בדיור מוגן.
תוספת הבנייה והגבהת המגדלים אפשרית בזכות תוכנית המתאר של תל אביב, שאושרה ב-2016. באותה שנה נהרס המבנה ששימש במשך 50 שנה להופעות.
בהערכה זהירה תוספת זכויות הבנייה משביחה את שווי הקרקע בכ-400 מיליון שקל.
התוכנית האדריכלית מותאמת לאפשרות כי פרויקט קירוי איילון ייצא לדרך, ויאפשר הקמת שטח ציבורי פתוח על גג נתיבי איילון. כפועל יוצא מכך החזית המסחרית של הבניינים תופנה לאיילון, לשטח שעתיד להיות מקורה ולהפוך לרחבה ציבורית.