סגור

מתווכת נגד מגדלי YOO: "מונעים ממני להיכנס לבניין"

בתביעה שהגישה שירה מלכס נגד נציגות הדיירים של 2 המגדלים בפארק צמרת בת"א נטען שאסרו עליה כניסה כי הביאה "דיירים מפוקפקים". הנתבעות: "עזות מצח. זו זכותנו הקניינית"

מתווכת הדירות שירה מלכס תובעת את נציגות דיירי מגדלי YOO בפארק צמרת בתל אביב ואת חברת הניהול נכסי אריאל בטענה כי הן מונעת את כניסתה למגדלים. על פי התביעה, הנציגות אוסרת עליה להיכנס לבניין בטענה שהביאה אליהם "דיירים מפוקפקים".


בעוד נציגות הדיירים וחברת הניהול טוענות כי השטח פרטי וזכותם של בעלי הדירות לקבוע מי ייכנס לשטח, טוענת המתווכת כי היא התבקשה על ידי בעלי דירות במגדלים להציג את הדירות לרוכשים פוטנציאליים, והציגה כראיה התכתבות עם בעלי דירות שביקשו את שירותיה, ובהם מנכ"ל תדיראן משה ממרוד ושחקן הכדורסל לשעבר דורון ג'מצ'י.
בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו”ד מירית שלו, מבקשת מלכס לקבוע כי ההחלטה לאסור עליה להיכנס למגדלים פסולה ומנוגדת לדין, וכן לאפשר לה לתבוע פיצויים על נזקים שנגרמו לה.
מלכס מציינת כי היא מתווכת "ותיקה ומוערכת" העוסקת שנים בעסקאות השכרה וקנייה של נכסי יוקרה בצפון תל אביב ובפארק צמרת בפרט. "מדובר במקרה הזוי ומקומם של נציגות הבניינים וחברת הניהול שהחליטו ביום בהיר אחד שהן אוסרות על מתווכת מסוימת להיכנס לשני המגדלים ולהראות דירות לשוכרים ולקונים פוטנציאליים, וזאת מאחר ולדעתם אותה מתווכת 'הביאה' בעבר לבניינים שוכרים ודיירים בעלי מוניטין מפוקפק. אותה מתווכת סולקה בבושת פני מפתח הבניינים ולא עזרו תחנוניה והסבריה כי היא מורשית מטעם בעלי הדירות להיכנס ולהראות את הדירות", נטען בתביעה.
1 צפייה בגלריה
מגדלי YOO בתל אביב
מגדלי YOO בתל אביב
מגדלי YOO בתל אביב. “סולקה בבושת פנים מפתח הבניינים”
(צילום: אוראל כהן)
בתביעה מדגישה המתווכת כי בחלק מהמקרים בעלי הדירות מפקידים בידיה מראש את מפתחות הדירות, או משאירים אותם בלובי הבניין. להפתעתה וללא שום התראה מוקדמת, ב־8 בדצמבר 2019 נמנעה כניסתה לאחד המגדלים, כאשר מנהל חברת הניהול צעק עליה "בבריונות ותוקפנות", ולעיני עוברים ושבים במקום, כי לא תוכל יותר להיכנס למגדלים בהחלטת נציגות הבניינים. המתווכת פנתה לשומרת באחד המגדלים שהסבירה לה כי נציגות הבניינים לא "אהבה" את אחד הדיירים ששכר לאחרונה דירה באחד הבניינים בתיווכה. לאחר שניסתה למחרת להיכנס בשנית לאחד המגדלים ונאסר עליה להיכנס, פנתה המתווכת במכתב התראה לנציגות ולחברת הניהול. לטענתה, הנתבעות התעלמו ממכתב ההתראה ונקטו התנהלות "בריונית ופסולה", המונעת ממנה לעסוק בצורה מכובדת במשלח ידה.
מנגד, טוענת נכסי אריאל בכתב הגנה, שהגישה באמצעות עורכי הדין יעקב בטש ואייל שווגר ממשרד בטש ושות, כי זכותם החוקית והטבעית של בעלי הדירות בבניינים לקבוע את אופן השימוש בנכסיהם, לרבות הרכוש המשותף, באמצעות תקנון מוסכם. לטענתה, חוק המקרקעין קובע כי בעלי רוב החלקים בנכס משותף רשאים לקבוע כל דבר הנוגע לניהול והשימוש בנכס, וזכותו הקניינית של אדם על דירתו כוללת גם את זכותו להתנגד ל"מטרד". על כן דיירי הבניין רשאים להודיע ל"אורחים בלתי קרואים" כי אינם רצויים וכניסתם לתחום הבית אסורה וכי הם מסיגי גבול.
עוד נטען כי לחברת הניהול שיקול הדעת אם להתיר כניסתו של אורח לבניינים, וזאת ללא חובת נימוק. לטענת הנתבעות, התביעה שהגישה המתווכת היא "עזות מצח של ממש. האם אדם יכול להחליט שהוא נכנס לביתו של אדם או לבניין שלו בניגוד להסכמתו?"