סגור
שלום שטרית מנכ"ל ובעלי חברת הבנייה שתית
שלום שטרית, מנכ"ל ובעלי חברת הבנייה שתית (צילום: גיל נחושתן)

שתית זכתה במכרז רמ"י לבניית מלון ראשון בקריות עבור 4.5 מיליון שקל

המכרז יזכה את הזוכה בבניית 150 חדרי מלון כולל מסחר, בשטח של 3.5 דונם. מחיר הזכייה היה המינימלי שרמ"י קבעה ומדובר בהצעה היחידה למתחם. איתי שפרן, יועץ כלכלי: "בין חיפה לעכו לא הוקם מעולם מלון ויתכן שאין צורך". שלום שטרית, שתית: "רוצים להכניס לתוך העצב דבר משמח"

רמ"י (רשות מנהל מקרקעי ישראל) הודיעה היום (ג') שמ.מ.ש, שבבעלות יזם הבנייה ובעלי חברת הבנייה הגדולה שתית, שלום שטרית, זכתה במכרז לבניית 150 חדרי מלון כולל מסחר, בשטח של 3.5 דונם בקריית מוצקין בתמורה ל-4.5 מיליון שקל. מחיר הזכייה היה מחיר המינימום שרמ"י קבעה ומדובר בהצעה היחידה למתחם זה. הערכת השמאי לשטח עמדה על כ-10 מיליון שקל, כך שרמ"י תקבל כמחצית מסכום השומה.
איתי שפרן, יועץ כלכלי, סבור שהבחירה של שתית להקים מלון בקריית מוצקין "משונה": "מיקום המלון הוא ללא איכויות נופיות. קריית מוצקין לא מצטיינת באיזה סיפור או עניין מיוחד. יתרה מזאת, אני חושב שבתווך בין חיפה לעכו לא הוקם מעולם מלון, ויתכן שאין גם באמת צורך כזה. נשאלת השאלה מה משך את שתית, שהקימה כבר בתי מלון בטירת כרמל ובמושבה הגרמנית בחיפה. להערכתי הם יצטרכו לייצר קונספט אטרקטיבי, בעיקר למשפחות, שמתחבר לפארקים האיכותיים של העיר ולגן החיות".
שלום שטרית: "מבין שעבור נדל"ניסטים זה כאילו משונה, אבל מערך השיקולים הוא חשיבה מחוץ לקופסא. אמנם קוראים לזה מתחם גן החיות, אבל זה לא ככה. הכוונה היא לצמצם את גן החיות. הבשורה היא שהמלון הוא בפארק גדול, עם אגם גדול וברווזים, ליד היכל תאטרון מוצקין והאמפי הפתוח, שהוא אחד היפים בארץ. יש לנו כוונה לערוך במקום כנסים ותערוכות, יהיה לנו ספא, ונעשה גם "שבתות חתן", דבר שאין כרגע בכל הקריות. כל הדברים האלה חסרים. המודל יהיה מלון מעוצב, בכל חדר תהיה דמות של דיסני, ובלובי ובמסדרונות יהיו הולוגרמות של דיסני. המודל שלנו זה היורודיסני. אלה ימי מלחמה ולא נוסעים לחו"ל. אנחנו רוצים להכניס לתוך החיים העצובים שלנו דברים משמחים. נקרא למלון "מלון עדן"- כמו בגן עדן". ההערכה של שטרית היא שהקמת המלון תעלה כ-50 מיליון שקל.
הקמת המלון מבוססת על תב"עות שאושרו ע"י הוועדה המחוזית חיפה ב-2021. התוכניות, שהוגשו ע"י רמ"י והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, המשתרעות על שטח של כ-110 דונם, מבקשות, ע"פ הוראות התוכנית, לייצר "אפשרויות מגוונות לפעילות חינוכית, תיירותית וקהילתית בתחומי שמירת הטבע ואיכות הסביבה, תוך בילוי במתחם גדול ומגוון המציע מרחב פעילויות מטופח לבעלי החיים ולמבקרים כאחד".