סגור

פרויקט התחדשות עירונית ברעננה התכווץ ורסקו החליטה לא לבצעו

רסקו מקבוצת ישרס קידמה פרויקט התחדשות עירונית ברעננה במשך עשור, אך השכנים פנו לבית המשפט והזכויות בפרויקט הופחתו. לאחר שהחליטה לא לממש את הפרויקט, בחרו בעלי הדירות בחברת קידר לבצע את הפרויקט במקומה

חברת רסקו מקבוצת ישרס בשליטת שלמה אייזנברג, החליטה שלא לממש פרויקט התחדשות עירונית ברעננה שאותו קידמה במשך עשור, לאחר שוועדת הערר הפחיתה שטחים בפרויקט. בעלי הדירות קיימו לאחרונה מכרז, שבו השתתפו מספר חברות נדל"ן, ווזכתה בו חברת קידר מבנים שפעילה בעיר.
מדובר בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב גאולה ברעננה שיזמה חברת רסקו שחל על 3 בנייני רכבת ישנים הכוללים 138 דירות. השכנים שמתגוררים בסמוך לפרויקט, הגישו התנגדויות שנדחו בוועדות התכנון והפרויקט אושר. בשנת 2017 אושרה הוצאת היתר בנייה הכולל הריסת הבניינים הישנים והקמת בניינים חדשים במקומם הכוללים 355 דירות.
1 צפייה בגלריה
פינוי-בינוי רחוב גאולה רעננה
פינוי-בינוי רחוב גאולה רעננה
המבנים ברחוב גאולה ברעננה שמיועדים לפינוי-בינוי
(יאיר שגיא)
השכנים לא ויתרו והגישו ב-2018 ערר לוועדת הערר המחוזית באמצעות עו"ד ענת בירן, בו טענו כי זכויות הבנייה שאושרו בפרויקט מופרזות, והיקף הבינוי צפוי לפגוע קשות באיכות חייהם. ועדת הערר קיבלה את טענות השכנים, וקבעה כי אין להעניק זכויות בנייה מעבר לזכויות שמעניקה תמ"א 38.
על ההחלטה הוגשו 3 עתירות לבית המשפט המחוזי מרכז, מטעם הוועדה המקומית, הדיירים וחברת רסקו. בעתירות נטען כי ההחלטה שמפחיתה 4,700 מ"ר שטחים עיקריים מהפרויקט, מסכלת את מימושו בשל אי כדאיות כלכלית.
בספטמבר 2019 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירות וביטול את החלטת ועדת הערר, ובהחלטה צוין כי הוועדה לא לקחה בחשבון את משמעות ההחלטה על גורל הפרויקט. הפעם, היתה זו המדינה שערערה ב-2020 על ההחלטה לבית המשפט העליון, וטענה כי זכויות הבנייה בפרויקט חושבו באופן שגוי, וכי להחלטה יש השלכות רוחב על פרויקטים רבים של תמ"א 38.
בחודש פברואר השנה קיבל בית המשפט העליון את הערר של המדינה, והותיר באופן סופי את החלטת ועדת הערר על כנה, כך שמהפרויקט הופחתו 4,700 מ"ר שטחים עיקריים.
לאחר פסק הדין, החליטה חברת רסקו שלא לממש את הפרויקט והדיירים, שמיוצגים על ידי עו"ד עודד ישראלי, ערכו כאמור מכרז לבחירת יזם, שבו התמודדו מספר חברות נדל"ן בהן תדהר, אשדר ובוני התיכון.
רסקו שייכת לקבוצת ישרס שליבת פעילותה בשוק הנדל"ן המניב, ומחזיקה בתיק נכסים קיימים בשטח כולל של 550 אלף מ"ר הכוללים בניינים משרדים, מבני תעשייה, ושטחי מסחר.
הזוכה במכרז, קידר מבנים, היא חברה משפחתית שפעילה בשוק הנדל"ן למגורים באזור השרון וברעננה בפרט, שם היא מקימה 250 יחידות דיור בבנייה פעילה. החברה שמתמחה ביזמות, פירוקי שיתוף, ועסקאות קומבינציה, גם מבצעת את הפרויקטים עבור עצמה.
מישרס נמסר: "אנחנו מאחלים הצלחה לדיירים וליזם החדש".