סגור
מבנה של עמידר מתחם שבטי ישראל ב קרית גת עובר פינוי בינוי
מבנה של עמידר בקריית גת (צילום: עמידר אנצ'ו גוש)

פטור משכירות לדיירי הדיור הציבורי שפונו או שקרוביהם נחטפו

משרד הבינוי והשיכון הודיע כי הפטור יחול החל מה-7 באוקטובר על דיירים שפונו מיישוביהם בזמן המלחמה או שקרוביהם מדרגה ראשונה נחטפו; גם דיירים שפונו מבתי גיל הזהב שבניהול עמידר כלולים בפטור

משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ב') כי דיירי הדיור הציבורי, שהם בני משפחות מדרגה ראשונה של חטופים או שפונו מיישוביהם בזמן המלחמה בשל קרבתם לגבול, יהיו זכאים לפטור משכר דירה החל מה-7 באוקטובר. גם דיירים שפונו מבתי גיל הזהב שבניהול עמידר כלולים בפטור. רשימת הישובים שאליהם הנושא רלוונטי עדיין לא פורסמה, ועדיין לא ידוע לכמה זמן יהיה הפטור תקף.
יש להזכיר כי בוועדה לפיתוח הנגב והגליל התקיים ביום שני האחרון דיון בנושא, אך נציגי משרד הבינוי והשיכון, עמידר וגם משרד האוצר לא הגיעו אליו. היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, אמר לכלכליסט כי "נפרץ פה קו אדום: משרדי המשלה והחברות המשכנות נדרשים לתת תשובות בכנסת מה קורה עם אנשים בדיור הממלכתי. לוקחים להם מדי חודש כסף על שכר דירה, על אף שפינו אותם. לשר השיכון אין זמן לשיכון. זה ביזיון לכנסת".
כך או כך, היום התקבלה ההחלטה על פטור משכ"ד. שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף מסר כי "לאחר שסיירתי ונפגשתי בשבועות האחרונים בקו החזית בדרום ובצפון ובמקומות אליהם פונו אזרחים רבים בהם גם דיירי הדיור הציבורי ובתי גיל הזהב הנמצאים כעת בחוסר ודאות לגבי התקופה הקרובה, הצלחנו להוריד דאגה אחת מליבם, כולי תקווה שנוכל לחזור לימי השגרה בקרוב, ואני שמח שהבקשה שלי לשר האוצר נענתה ויוצאת לפועל"
בשנת 2022 עמד מלאי הדיור הציבורי בישראל על כ-49 אלף דירות דירות ב-114 ישובים. בדיור הציבורי התגוררו בשנה זאת למעלה מ-119 אלף דיירים. בין הערים שבהן המספר הגבוה ביותר של דירות דיור ציבורי נמנות באר שבע, אשקלון, קריית גת ואופקים, הנמצאות כולן בטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה. מספר גבוה של דירות דיור ציבורי נמצא גם בערים נוף הגליל, חיפה, קריית שמונה, טבריה ועכו, הנמצאות בטווח של עד 40 ק"מ מגבול הצפון.