סגור
בתי אלמוג אילת
בתי אלמוג (צילום: עמוד פייסבוק של בתי אלמוג)

איש העסקים יעקב בר רוכש 420 דירות במתחם בתי אלמוג באילת ב-26 מיליון שקל

המוכרת, חברת אלמוגים, צפויה לרשום הפסד חשבונאי של כ-7 מיליון שקל בעקבות העסקה. מנכ"לית החברה אמרה לכלכליסט כי "המהלך יגדיל לחברה את הגמישות הפיננסית". לדבריה, הנכס לא הניב לאלמוגים הרבה רווחים בשנים האחרונות

חברת אלמוגים דיווחה היום (ג') כי בכוונתה למכור את קומפלקס בתי אלמוג, מרכז דירות נופש ומגורים לעובדי בתי המלון ברחוב ההשכלה באילת הכולל 420 דירות, בתמורה ל-26 מיליון שקל. החברה צפויה לקבל לידיה סכום של כ-22 מיליון שקל, אך לרשום הפסד חשבונאי של כ-7 מיליון שקל. הרוכש הוא יעקב בר, שרכש לאחרונה את קניון מלכת שבא באילת ואת קניון העמקים בעפולה יחד עם הזמר עומר אדם.
פרויקט בתי אלמוג החל בשנת 2000, אז זכתה אלמוגים במכרז של רמ"י לקרקע בשטח של כ-6.6 דונם, המיועדת ל-384 דירות ב-5 בנייני מגורים ומבנה נוסף שמשמש כמרכז פנאי הכולל בריכה, חדר כושר, מינימרקט, מסעדה ועוד. החברה שילמה אז לרמ"י כ-9.55 מיליון שקל. בשנת 2005 החליטה החברה להרחיב את המתחם והקימה 220 דירות נוספות, ובהמשך התווספו לפרויקט כ-106 דירות נוספות. לאלמוגים תוכנית להרחיב את המתחם, והיא אף הגישה תב"ע לאישור הוועדה המחוזית להרחבת המתחם ב-40 דירות נוספות. בסך הכול כיום יש במתחם כ-675 יחידות ב-9 בניינים.
יש להבהיר כי מבחינה קניינית מדובר ב-420 יחידות דיור בכל הקומפלקס, אך בפועל ניתן לחלק אותן ליחידות משנה וכך מתקבל סכום של 675 דירות, כ-20 מתוכן בבעלות ישירה של אלמוגים והשאר שייכות למשקיעים המאורגנים בחברות משנה. הניהול הוא של חברת אלמוג. ע"פ הפרסום באתר, המחיר ההתחלתי לדירת שני חדרים במתחם עומד על 690 אלף שקל. התשואה המובטחת לרוכשים היא של 4.8%. באתר חברת אלמוגים יש גם פרסום ל-50 דירות נופש בגדלים שונים במלון דירות, החל מדירת סטודיו עם מרפסת ועד דירת שני חדרים, גינה ויציאה לבריכה.
מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים, הסבירה לכלכליסט כי "המהלך יגדיל לחברה את הגמישות הפיננסית ע״י תזרים חופשי של כ-22 מיליון שקל, ירידה במינוף ושחרור מערבות, מה שיאפשר לחברה לרכז את מאמציה הניהוליים בהמשך מיקוד פעילותה בלב אזורי הביקוש, ובהרחבת הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית וכניסה לפרויקטים משמעותיים ואיכותיים". לדבריה של גור, הנכס, שהעסיק כ-40 עובדים, לא הניב לאלמוגים הרבה רווחים בשנים האחרונות, שכללו גם את תקופת הקורונה.
באוגוסט דיווחה אלמוגים על רווח נקי של 18 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. פרויקט בתי אלמוג באילת היה אחד הפרויקטים הגדולים הראשונים של החברה כחברה ציבורית. מאז היא בונה בעיקר בנייה רוויה למגורים בערים נשר, אור עקיבא וגם באילת. החברה פעילה גם בתחום ההתחדשות העירונית. סך כל ההתחייבויות של החברה עומד על 1.08 מיליארד שקל.