סגור
הדמיה של הרחבת קניון רמת אביב
הדמיה של הרחבת קניון רמת אביב (הדמיה: 3dvision)

שכונות רמת אביב ונווה אביבים נגד שילוש שטחו של הקניון: "לא פרופורציונלי לאזור"

העירייה ומליסרון מתכננות הגדלה משמעותית של קניון רמת אביב, אך השכנים טוענים כי לפרויקט אין תמיכה תחבורתית ואף אין כוונה להוסיף מקומות חניה כלשהם

תושבי השכונות רמת אביב ונווה אביבים מתנגדים להרחבת שטחו של קניון רמת אביב של מליסרון.
ביום רביעי תדון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתוכנית שמציעה לשלש את שטחו של הקניון, כמו גם להוסיף מבנה דיור להשכרה ברחוב ברזיל, ומלון בגובה 15 קומות ברחוב איינשטיין. הפרויקט הוא יוזמה של חברת קניון רמת אביב, אך שותפה לו גם עיריית ת"א־יפו.
על פי הדו"ח השנתי ל־2021, קניון רמת אביב, כולל שטחי מסחר, משרדים וחניונים, הניב למליסרון הכנסות של כ־158 מיליון שקל בשנה.
חוות הדעת של צוות צפון במינהל ההנדסה של העירייה מבהירה את חשיבות הפרויקט עבור העירייה: "קניון רמת אביב מהווה מוקד משיכה ציבורי אזורי שמושתת כיום בעיקר על שטחי מסחר בשילוב שטחי משרדים. התוכנית באה להתאים את הקניון לצורכי העתיד, ולהרחיב את מגוון השימושים והשירותים שהוא מציע לציבור: להוסיף שטחי מסחר ומשרדים לצד שימושים חדשים של מגורים להשכרה, מלונאות ושטחי ציבור. במקביל, התוכנית מטפלת ומשדרגת את המרחב הציבורי שבהיקף הקניון".
אלא שהשכנים טוענים כי לפרויקט אין תמיכה תחבורתית וכי התוכנית מבקשת להגדיל את הקניון שלא כצורך. אביטל זוהר, תושב רמת אביב וחבר בעמותת "התנועה להתחדשות ושימור רמת אביב ונווה אביבים", אומר: "התוכנית רוצה להרחיב את שטחי המסחר ופעילות הקניון באופן לא פרופורציונלי בכלל למה שהשכונה דורשת. ומעבר לכך, התמיכה, מבחינה תחבורתית, היא אפסית. לכל הקומפלקס לא מוסיפים אפילו מקום חניה אחד. וצריך להבין שרק לאחרונה, כחלק מתהליך בניית הרכבת הקלה, ביטלו 400 מקומות חניה בשכונה. מוסיפים לשכונה כמות עצומה של משרדים, מסחר וחדרי מלון, בלי להוסיף ולו מקום חניה אחד".
עיריית ת"א-יפו בתגובה: "בכלליות, התכנית המדוברת משפרת את המרחב הציבורי להולכי רגל על ידי הרחבת מדרכות והוספת זיקות הנאה, פתיחת חזיתות מסחריות והוספת כיכר עירונית. מבחינה תחבורתית, התכנית ממוקמת באזור מרכזי, שניתן לו שירות ברמה מצוינת כיום על ידי תחבורה ציבורית ובעתיד ישורת גם על ידי הקו הירוק של הרכבת הקלה.
"כמו כן מתוכננים שבילי אופניים ברחובות ברודצקי ואיינשטיין לטובת הרוכבים. בניגוד לנטען, בתכנון המוצע לא נגרעות חניות עבור רכב פרטי, אלא נשארים כ-1,600 מקומות החנייה הקיימים. נכון שזכויות הבנייה גדלות, אך מאידך בחישוב לפי תקני החנייה הנוכחיים ולאור הקרבה המידית לרכבת הקלה, כמות החניות שאמורה הייתה להיות לכלל שטחי התכנית היא כחצי מהקיים (כ-800 מקומות חניה). מכאן שכמות החנייה בתכנית היא מספקת ואף יותר מכך".