סגור

תוך שנתיים - מגרשים ללוגיסטיקה בדרום השרון התייקרו פי 2.5

בין היתר שילמה מגה אור החזקות בספטמבר 2020 סכום של 2.9 מיליון שקל לדונם בפארק העסקים והתעשייה "אקו פארק", ובהגרלה האחרונה שילמה אי סי אקס כ־7.8 מיליון שקל לדונם

תוצאות מכרזי שיווק הקרקע בפארק העסקים והתעשייה "אקו פארק" במועצה האזורית דרום השרון משקפים הכפלה של פי 2.5 במחיר לדונם בתוך שנתיים. כך למשל שילמה מגה אור החזקות בספטמבר 2020 סכום של 2.9 מיליון שקל לדונם, ובהגרלה האחרונה שילמה אי סי אקס כ־7.8 מיליון שקל לדונם.
הפארק מפותח בימים אלה על שטח של 500 דונם, מזרחית למושב נווה ימין, בשיתוף פעולה של המועצה האזורית דרום השרון עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בסבב האחרון של מכרזי רמ"י זכתה אי סי אקס החזקות בשלוש חטיבות קרקע. על מגרש בשטח 4.5 דונם תשלם החברה 35.2 מיליון שקל; על מגרש בשטח של כ־5 דונם תשלם 38.9 מיליון שקל; ועל מגרש בשטח של כ־8 דונם תשלם 59.5 מיליון שקל.
איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת גאוקרטוגרפיה, מסביר את עליית המחירים: "במרחב השרון, לאורך ציר כביש מס' 4, יש מחסור בקרקע לשימושי תעשייה ולוגיסטיקה. אזור התעסוקה אקו פארק מייצר אלטרנטיבות הן לאזורי התעסוקה הוותיקים של השרון, רעננה וכפר סבא, שמשנים את אופיים לטובת הייטק ואפילו מגורים, אבל גם לשטחי התעסוקה ביישובי המשולש".
יאיר לוי, מחברת אסטרטגיה בנדל"ן, מסביר שעליית מחירי המגרשים לתעסוקה באזור דרום השרון אינה ייחודית: "בכל מרכז הארץ אין קרקעות ללוגיסטיקה. איפה שמתפרסם מכרז המחיר גבוה. נוצר מצב שהרוכשים הם בעיקר משתמשי קצה, כלומר מייעדים את האחסון לשימוש עצמי. מכאן שהם מוכנים לשלם מחירים גבוהים מאוד".