סגור

בלעדי
אלפי דירות יתווספו למתחם שצמוד לשדה דב

תוכנית לבניית כ-1,500 דירות מצפון לחורבות שדה דב תעבור תכנון מחדש במטרה לצופף את השטח הבנוי ולהוסיף עוד דירות, צעד שמגלם השבחה של מאות מיליוני שקלים לבעלי הזכויות. זו התוכנית השנייה במתחם שעוברת עדכון

תוכנית לבניית כ-1,500 דירות מצפון לחורבות שדה דב תעבור תכנון מחדש במטרה לצופף את השטח הבנוי ולהוסיף עוד דירות, צעד שמגלם השבחה של מאות מיליוני שקלים אם לא יותר מכך. המהלך שאותו מקדמת עיריית תל אביב מתאפשר בזכות השבתת הטיסות מהשדה שפונה והעובדה שמגבלות הבנייה לגובה שחלו בעבר באזור בוטלו. זו התוכנית השנייה השנה שחוזרת לשולחן השרטוט מאותה סיבה, לאחר שבמאי הוועדה המקומית תל אביב החליטה לצופף תוכנית ענק צפונית יותר המכונה תא/3700 וכיום מאפשרת בניית 12 אלף דירות.
הפעם מדובר בתוכנית שחולשת על מגרש קטן יותר בגודל 190 דונם שגבולו הצפוני רחוב צבי פרופס, הגבול המזרחי שדרות לוי אשכול הגבולות המערבי והדרומי הם שדה דב, ובעתיד שכונת המגורים החדשה.
1 צפייה בגלריה
פינוי הריסה שדה דב
פינוי הריסה שדה דב
שדה דב
(צילום: משרד הביטחון)
בעוד שבועיים תעלה לדיון בוועדה המקומית בקשת העירייה לאסור הוצאת היתרי בנייה בשטח הזה עד השלמת התכנון מחדש. התוכנית הזו נמצאת כבר 20 שנה במוסדות התכנון וזה העדכון השלישי שהיא תעבור. לראשונה היא קיבלה תוקף בשנת 2012 אז היא אפשרה בניית כ-1,000 דירות, ב-2016 היא שוב עודכנה, בימים הקרובים היא אמורה לקבל תוקף סופי על בסיס התכנן של 2016, אך כאמור באותה נשימה גם תיאסר הוצאת היתרי בנייה.
על פי תוכנית 2016 אפשר לבנות בניינים בני 16-7 קומות ובהם 1,530 דירות, כ-3,000 מ"ר שטחי מסחר וכן שטחי משרדים בהיקף דומה. על פי עסקאות שבוצעו בסביבה לאחרונה שווי המגרש גבוה מ-2 מיליארד שקל, אך השווי הזה מתחלק בין כ-800 בעלי זכויות רשומים.
בשלב זה עוד לא ידוע מה יהיה היקף זכויות הבנייה בתוכנית המעודכנת, אך לשם ההמחשה תוכנית הבנייה בשדה דב כוללת 35 מגדלים בני 40 קומות כך שפוטנציאל הציפוף גבוה, ועימו גם עליית שווי הקרקע.
עו"ד עמי בן-יעקב, ממשרד בן-יעקב, מייצג בעלי זכויות בתוכנית אומר כי זהו "גלגול שלישי של תוכנית אשר קדמו לה תוכניות אחרות שקמו ונפלו במסדרונות התכנון כבר מראשית שנות ה-70 של המאה שעברה, ואכן הגיעה זמנה לצאת לדרך. התוכנית הוכנה בתקופה בה שדה דב היה עדיין פעיל כאשר התכנון היה מאולץ תחת מגבלות רשות שדות התעופה וכיום מתבקש להכין תכנון עדכני למציאות החדשה, בהתאמה לתוכניות שאושרו לאחרונה בשטח שדה התעופה לשעבר במיוחד כאשר מדובר למעשה בעתודות הקרקע האחרונות בשטח הצפוני של העיר תל-אביב"