סגור

לאחר ההנפקה בבורסה: האם אקרו נדל"ן בדרך לרכישת 27 דונם ליד חוף הצוק?

החברה כבר קנתה 48% מהמגרש בצפון תל אביב בסוף נובמבר 2021 בתמורה ל-210 מיליון שקל, מה שמגדיל את סיכוייה לזכות במכרז על המגרש כולו, שייסגר ביום ראשון הקרוב

לאחר שהונפקה היום (ד') בבורסה, האם אקרו נדל"ן בדרך לרכישת מגרש בגודל 27 דונם בצפון-מערב תל אביב? המכרז לקניית המגרש ייסגר ביום ראשון הקרוב, ולאקרו יש יתרון על המתחרות - בבדיקת כלכליסט נמצא כי החברה כבר קנתה 48% מהמגרש בסוף נובמבר 2021 בתמורה ל-210 מיליון שקל.

בשוק מעריכים כי למכרז יגשו מתמודדים רבים, אך משום שאקרו מחזיקה כבר בנתח גדול ממנו, היא תוכל להשלים את ההשתלטות עליו במעט כסף יחסית. בתסריט אחר שבו אקרו לא תצליח לקנות את כל המגרש, הזוכה במכרז יהפוך לשותף שלה.

2 צפייה בגלריה
צחי ארבוב קבוצת אקרו
צחי ארבוב קבוצת אקרו
צחי ארבוב, בעל השליטה באקרו נדל"ן
(צילום: אלכס פרגמנט)

כיום, שותפתה המרכזית של אקרו במתחם הזה היא חברת נוה גד, השייכת לנכסים ובניין ובשרשור לדסק"ש, ולה 46% מהזכויות בו. בסוף ינואר השנה פורסם המכרז למכירת המתחם כולו שמורכב ממספר חלקות שממוקמות מצפון, ממזרח ומדרום למתחם המגורים סי אנד סאן, סמוך לחוף הצוק, על חלקן חניות שמשמשות את המבקרים בחוף הים.
מניותיה של אקרו נדל"ן הונפקו היום בבורסה והיא נסחרת לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל. עד עתה, אקרו הייתה חברה פרטית ופעילותה לא הייתה גלויה לציבור. אבל בפברואר השנה היא פרסמה תשקיף בפעם הראשונה לקראת ההנפקה בבורסה. עיון בו מעלה כי ב-29 בנובמבר החברה רכשה משותפותיה של דסק"ש במתחם את מרבית החלקות שבבעלותן, מהלך שיש בו יותר מרמז על כוונותיה לגבי שאר חלקי המגרש.
החלקות שמוצעות למכירה הן חלק משטח של 1,900 דונם מצפון לשדה דב שעליו חלה תוכנית תא/3700, שאושרה ב־2015 ומאפשרת להקים רובע מגורים חדש בן 12 אלף דירות. על פי התוכנית הזו, במגרשים שעומדים למכירה אפשר לבנות כ־270 דירות. תוכנית המתאר הזו מחלקת את השטח הענקי לחמישה מתחמי משנה, שעל כל אחד מהם העירייה מקדמת תוכניות מפורטות.

2 צפייה בגלריה
תוכנית 3700 בצפון תל אביב
תוכנית 3700 בצפון תל אביב
תוכנית 3700 בצפון תל אביב
(יאיר שגיא)

במאי 2021 החליטה עיריית תל אביב לקדם במתחמי המשנה של תא/3700 תכנון חדש, בין היתר משום שלאחר פינוי שדה התעופה התאפשר להגביה ולהגדיל באופן משמעותי את מספר הדירות בשטח. כלומר, רוכש הקרקע שמוצעת למכירה ייקח על עצמו מעט סיכון שמקורו באי־הוודאות באשר למועד אישור התוכניות המפורטות, אך סביר להניח כי הוא ייהנה מהשבחה והגדלה של מספר הדירות במתחם.
בסוף 2021 נסגרו מכרזים של רשות מקרקעי ישראל לבנייה למגורים על חורבות שדה דב שמדרום לשטח התוכנית, ובהן נמכרו המגרשים על פי מפתח של כ־2.5 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור. בהתאם ובהערכה זהירה, המכרז למגרש של אקרו ודסק"ש יוכל להניב לבעלי הקרקע 500 מיליון שקל.