סגור

בדרך להנפקת ענק: צחי ארבוב בונה על שווי של 3 מיליארד שקל לאקרו

חברת הייזום, שבעל המניות המרכזי בה הוא צחי ארבוב, בונה דירות, משרדים ושטחי מסחר במרכז הארץ, והיא מתכננת לגייס כ-400 מיליון שקל. בעלי מניות נוספים באקרו נדל"ן הם הפניקס (17.05%) ורעיה שטראוס (13.76%)

אקרו נדל"ן, חברת ייזום הפועלת בעיקר בתל אביב, מתכננת לבצע את אחת ההנפקות הגדולות שנעשו בשוק ההון בשנתיים האחרונות. החברה פרסמה הבוקר (שישי) טיוטת תשקיף, והיא מתכננת לגייס בין 350 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל לפי שווי של 3 מיליארד שקל (לפני הכסף). לפני כארבע שנים תכננה החברה לגייס בהנפקה 100 מיליון שקל, לפי שווי של 400 מיליון שקל.
ככל שתצליח החברה להשיג שווי זה, היא צפויה להתקרב להנפקת ורידיס שהושלמה ביוני אשתקד, סביב שווי של 3.56 מיליארד שקל (לפני הכסף). אך בעוד שבורידיס היתה הנפקה שכללה הצעת מכר ורק 20% מכספי הגיוס הוזרמו לחברה, באקרו נדל"ן כל הכסף יוזרם פנימה לקידום הפרויקטים. ההנפקה הבולטת הקודמת במונחי גודל החברה, לפני ורידיס, היתה של חברת ישראכרט באפריל 2019 שהונפקה בשווי של 2.7 מיליארד שקל.


2 צפייה בגלריה
צחי ארבוב יו"ר אקרו
צחי ארבוב יו"ר אקרו
צחי ארבוב
(צילום: אלכס פרגמנט)
לאקרו נדל"ן צבר פרויקטים שהיא מקימה עם שותפים שצפוי להכניס 20 מיליארד שקל, כשחלקה של אקרו נדל"ן בהכנסות עומד על 12 מיליארד שקל. מתוך זה הרווח הגולמי שהיא צפויה להכיר בו נאמד ב-3.4 מיליארד שקל. את ההנפקה מובילה חברת ברק קפיטל חיתום, בניהולו של צביקה מנס.
התוצאה היא שהחברה שמגיעה עם הון עצמי, לפי חלקם של בעלי המניות, של 958 מיליון שקל, מצפה לקבל שווי של מעל 3 מיליארד שקל. הקבוצה נוסדה על ידי צחי ארבוב בשנת 2006 בתוך קבוצות הרכישה, אך מאז התפתחה לחברה יזמית עם פעילות ענפה הממוקדת בגוש דן. ארבוב מכהן כיו"ר אקרו נדל"ן, והוא בעל המניות העיקרי (29.3%, ערב ההנפקה), ולמעשה בעל השליטה בפועל עם 55.37% זכויות הצבעה בדירקטוריון מכורח הסכם בעלי מניות. בעלי מניות נוספים הם רעיה שטראוס, המחזיקה דרך חברת שביל האלה 13.76% מהון המניות ערב ההנפקה, הפניקס (17.05%) וגורמים נוספים.
אקרו נדל"ן מנוהלת על ידי זיו יעקובי. הקבוצה רכשה לאורך השנים מתחמי קרקע משמעותיים במתחם יצחק שדה בתל אביב. הקבוצה סיימה לאחרונה להקים במתחם את מגדל אקרו, ומקימה בימים אלה את מגדל אלפא, כאשר בתכנון עוד שישה מגדלים הכוללים כ-900 יחידות דיור, שטחי משרדים בהיקף של כ-150 אלף מ"ר וכ-6,000 מ"ר שטחי מסחר. הקבוצה מתכננת להקים עם שותפיה עד שנת 2029 מעל 7,200 יחידות דיור, כשחלקה של אקרו בהם הוא 4,700 יחידות דיור. כמו כן מתוכננת הקמת 720 אלף מ"ר של נכסים מניבים, כשחלקה של אקרו – 320 אלף מ"ר.
2 צפייה בגלריה
מגדל מזאה חברת אקרו
מגדל מזאה חברת אקרו
מגדל מזא"ה (הדמיה). פרויקט של חברת אקרו
(צילום: אנדו סטודיו)

מנוע צמיחה אחר שהופך למרכזי בקרב יזמי הנדל"ן הוא תחום ההתחדשות העירונית. גם במקרה של אקרו יש לה צבר פרויקטים בתחום. הצבר כולל 25 פרויקטים עם מעל 3,000 יחידות דיור, אשר צפויים להניב בשנים הקרובות רווח גולמי של כ-2.6 מיליארד שקל, מתוכם חלקה של אקרו כ-1.6 מיליארד שקל. החברה מקימה בנוסף פרויקטים מניבים שייצרו לה הכנסות נטו מדמי שכירות (NOI) של 220 מיליון שקל כשיושלמו.