סגור

בלעדי
מובילאיי מתרחבת: תגייס 500 עובדים ותשכור חמש קומות ברמת גן

החברה חתמה על הסכם לשכירת משרדים במגדל ONE TOWER של החברות רוגובין ואקרו נדל"ן במתחם הבורסה ברמת גן לטובת הקמת מרכז מחקר ופיתוח בנוסף לזה של ירושלים

חברת האוטו־טק הישראלית מובילאיי מתרחבת, כך נודע ל"כלכליסט". החברה חתמה לפני כמה ימים על הסכם לשכירת חמש קומות משרדים במגדל ONE TOWER של החברות רוגובין ואקרו נדל"ן במתחם הבורסה ברמת גן לטובת הקמת מרכז מחקר ופיתוח בנוסף לזה של ירושלים. ההסכם נחתם לתקופה של שבע שנים ובתמורה לסכום כולל של כ־75 מיליון שקל. הקומות שנשכרו על ידי מובילאיי 21-17 מתוך 35 קומות במגדל, ודמי השכירות יעמדו על כ־118 שקל למ"ר לרמת מעטפת. כדי להביא את המשרדים לרמת גמר, מובילאיי צפויה להשקיע סכום נוסף של כ־30 מיליון שקל.
מגדל ONE TOWER של החברות רוגובין וקבוצת אקרו נבנה על השטח של מפעל דפי זהב ברחוב אבא הלל סילבר ברמת גן, ואכלוסו צפוי ברבעון השני של 2023. מגדל המשרדים משתרע על שטח של כ־50 אלף מ"ר (מעל חמישה מרתפי חניה), ושטח כל קומה הוא כ־1,500 מ”ר. סטנדרט הבנייה נחשב גבוה, והוא כולל תקן LEED בינלאומי לבנייה ירוקה. בנוסף, המגדל נהנה מנגישות גבוהה לתחנת הרכבת סבידור מרכז, תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה ונתיבי איילון.
1 צפייה בגלריה
 אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי
 אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי
מייסד ומנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע, על רקע רכב של החברה
(מובילאיי)
פעילותה של מובילאיי מתרכזת כיום בירושלים, ועד סוף 2022 החברה אמורה לעבור לקמפוס החדש שלה באזור התעסוקה הר חוצבים בו יועסקו 2,700 עובדים. הקמפוס בהר החוצבים יכלול ארבעה מבנים מחוברים בני 8 קומות בשטח כולל של כ־130 אלף מ"ר, מתוכם 50 אלף מ"ר מעל לפני הקרקע, ויתר השטח בתת־הקרקע. עלות הקמת הקמפוס מוערכת ב־950 מיליון שקל. כחצי שנה מאוחר יותר, ביוני 2023, החברה צפויה לאכלס גם את המשרדים ברמת גן. על פי הערכות, החברה תגייס כ־500 עובדים נוספים במסגרת ההתרחבות.
מובילאיי הוקמה ב־1999 על ידי פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, ומיום הקמתה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות סיוע למניעת תאונות דרכים, המבוססות על טכנולוגיית עיבוד תמונה. המערכות המסייעות במניעת תאונות דרכים של חברת מובילאיי משלבות בתוכן שבב חכם, והן נועדו לספק לנהג הרכב התרעות בזמן אמת מפני סכנות שונות במהלך הנסיעה.
ביולי 2016 החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב ב.מ.וו וחברת אינטל העולמית לפיתוח מכונית אוטונומית. שיתוף הפעולה מול חברת אינטל הוביל לכך שבמרץ 2017 הודיעה אינטל העולמית כי תרכוש את מובילאיי תמורת 15.3 מיליארד דולר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק הישראלי. עסקת המכירה הושלמה במהלך חודש אוגוסט 2017, וחטיבת הרכב האוטונומי של אינטל תשולב בתוך מובילאיי.
ההחלטה של מובילאיי לחתום על עסקה שתאפשר את התרחבותה דווקא בעת הזו שבענף ההייטק ובכלל המשק כבר ניכרים סימני האטה מעידה על חוזקתה ועל רצונה לקבוע עוגן בלב סצנת ההייטק הישראלית. עם זאת, ההתרחבות דווקא בלב אזור הנחשב לאטרקטיבי עבור עובדי ההייטק יכולה להעיד גם על קושי בגיוס מספר גדול של מפתחים לירושלים.