סגור
חיים טייב ומתחם העסקים של לונדון קנרי וורף
חיים טייב ומתחם העסקים של לונדון קנרי וורף (צילום: REUTERS/Yann Tessier, Anil Abeykoon)

אריומורי של חיים טייב במו"מ מתקדם לרכישת בניין משרדים בלונדון ב-110 מיליון פאונד

הבניין השוכן במתחם העסקים קנארי וורף, שהועבר בשנה שעברה לכינוס נכסים. הבעלים הנוכחיים חברת השקעות סינית רכשה אותו ב-2017 ב-270 מיליון פאונד. הירידה החדה של 60% במחיר הנכס מהווה סימן לצניחה בשווי הנדל"ן המסחרי בלונדון

איש העסקים הישראלי חיים טייב נמצא במו"מ מתקדם לרכישת בניין משרדים בסיטי של לונדון במחיר של 110 מיליון דולר - מחיר הנמוך ב-60% מהמחיר בו נרכש הבניין לפני 6 שנים. הבניין, בקנארי וורף, הועבר בשנה שעברה לכינוס נכסים. על פי הדיווח בפייננשל טיימס הירידה החדה במחיר מהווה סימן נוסף לצניחה בשווי הנדל"ן המס חרי בבירה האנגלית.
המגדל השוכן במתחם העסקים קנארי וורף, שימש בעבר כמטה של בר סטרנס והוא בבעלות חברת ההשקעות הסינית צ'אונג קיי גרופ. הוא הועמד בשנה שעברה למכירה לאחר שהועבר לכונס נכסים על ידי קבוצה של מלווים.
לפי הדיווח המתבסס על אנשים המעורים בנושא, חברת ההשקעות בנדל"ן אריומורי (Ariomori), שבשליטת חיים טייב, היא שתרכוש את הנכס ב-110 מיליון פאונד. זאת בעוד שהמוכרת, הקבוצה הסינית בהובלת המיליארדר צ'ן הונגטיאן מהונג קונג, רכשה את הבניין ב-2017 עבור 270 מיליון פאונד. הירידה הזו בשווי מהווה דוגמה נוספת לחולשה בשוק הנדל"ן המסחרי בכלל ובנייני המשרדים בפרט, על רקע העלאות הריבית והמעבר לעבודה מרחוק.
1 צפייה בגלריה
בניין משרדים Five Churchill Place קנארי וורף לונדון
בניין משרדים Five Churchill Place קנארי וורף לונדון
בניין Five Churchill Place בקנארי וורף
(צילום: fivechurchillplace.com)
לפחות 196 מיליון פאונד ממחיר הרכישה של הסינים מומן על ידי הלוואות וחובות, שייצגו בסביבות 70% משווי הבניין באותו הזמן. חלק מההלוואה סופקה על ידי הבנק הבריטי לוידס.
מאריuמורי ומהקבוצה האמונה על המכירה לא התקבלה תגובה.
המכירה אמנם עוד לא הושלמה, אך צפויה לשמש כמדד למחירי בניינים נוספים באזור, שכן עוד שלושה בניינים לפחות בקנארי וורף עומדים למכירה, ביניהם הבניין ששימש כמשרדים של BP, המוצע למכירה על ידי בלקסטון, שרכשה אותו ב-2014 עבור 165 מיליון פאונד.