סגור
מתחם אלקו ברמת השרון
מתחם אלקו ברמת השרון (צילום: צביקה טישלר)

נחשף בכלכליסט
בניגוד לעמדת הוועדה המקומית: הופקדה תוכנית קנדה ישראל למתחם אלקו ברמת השרון

הוועדה המחוזית ת"א תפקיד את תוכנית הפיכת המתחם בקצה הדרום מזרחי של שכונת מורשה לרובע עירוני חדש. השטח בגודל כ-56 דונם יניב לחברה עם השלמת הפרויקט סכום מוערך של כמיליארד שקל

הוועדה המחוזית ת"א החליטה להפקיד את תוכנית הפיכת אתר מפעל אלקו, בקצה הדרום מזרחי של שכונת מורשה ברמת השרון, לרובע עירוני חדש. מדובר בקרקע בשטח של כ-56 דונם, בבעלות חברת ישראל קנדה, שמנסה כבר כמה שנים לקדם במקום מגורים, תעסוקה ומסחר, אך נתקלה בהתנגדות של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לפי מה שנודע לכלכליסט, הרווח הצפוי לחברה עם השלמת הפרויקט, מוערך בכמיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
הדמיית מתחם אלקו ברמת השרון
הדמיית מתחם אלקו ברמת השרון
הדמיית מתחם אלקו ברמת השרון
(צילום: משרד אדריכלים אבנר ישר)
הקרקע שעליה מקודמת תוכנית הרובע החדש נרכשה ע"י ישראל קנדה ב־2016 מידי משפחת זלקינד תמורת 169 מיליון שקל. זמן קצר לאחר השלמת העסקה החלה החברה בשיווק זכויות לדירות במתחם, תחת השם "רמת השרון החדשה". התוכנית שהופקדה, שעליה חתום האדריכל אבנר ישר, מציעה הקמה של 600 יחידות דיור קטנות (עד 80 מ"ר) ב-8 מבנים בני 9 קומות, ועוד כ-210 אלף מ"ר של שטחי משרדים ומסחר. התוכנית כוללת גם כ-32 אלף מ"ר של שטחי ציבור.
2 צפייה בגלריה
הדמיית מתחם אלקו ברמת השרון
הדמיית מתחם אלקו ברמת השרון
הדמיית מתחם אלקו ברמת השרון
(צילום: משרד אדריכלים אבנר ישר)
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של רמת השרון, שדנה בתוכנית בחודש יולי האחרון החליטה שלא לאשר אותה במתכונת שרצו היזמים, בנימוק ש"תעסוקה תחילה- רמת השרון משוועת למימוש שטחי תעסוקה בעיר, ופועלת במאמצים רבים לקדמם בתחומה". הוועדה המליצה "לא לאשר מגורים בתחום התוכנית" ולהגדיל את שטחי התעסוקה ל-160 אלף מ"ר. כאמור, הוועדה המחוזית החליטה להתעלם מהמלצה זו.
מישראל קנדה נמסר כי "החברה מברכת על ההחלטה להפקיד תוכנית משמעותית זו שתהווה את שער הכניסה המזרחי לעיר רמת השרון. החברה עמלה מזה מספר שנים בשיתוף עם מיטב היועצים כדי להביא בשורה חדשה לעיר ולהקים פרויקט משמעותי שיפיח חיים באזור התעשייה. נמשיך לייצר פרויקטים פורצי דרך המשלבים צרכים עירוניים ואנושיים".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר הסביר את חשיבות התוכנית: "הפרויקט בצומת מורשה מהווה כניסה חדשה ואורבאנית לעיר, ונותן מענה משמעותי של דירות קטנות בהישג יד בעיר בה רוב הדירות גדולות".