סגור
בניין EY לוס אנג'לס
בניין EY לוס אנג'לס (צילום: Minnaert, Wikimedia)

ענקית הנדל"ן ברוקפילד מאבדת מגדל נוסף בלוס אנג'לס

מגדל המשרדים EY Plaza הועבר לידי כונס נכסים לאחר שהחברה פיגרה בתשלומים על אג"ח מגובות לנדל"ן מסחרי. זהו הבניין השני בעיר שהחברה מאבדת השנה, אחרי שהגיעה לחדלות פירעון של 1.1 מיליארד דולר. החברות ששכרו משרדים בבניין התלוננו גם שלא ביצעה שיפוצים נדרשים

מגדל המשרדים EY Plaza של חברת הנדל"ן ברוקפילד השוכן בדאונטאון לוס אנג'לס הועבר לידי כונס נכסים, לאחר שהחברה פספסה תשלום הלוואה, כך לפי דיווח באתר הנדל"ן The Real Deal.
המלווים הגישו החודש תביעה ובה ביקשו מבית המשפט להעביר את המגדל בן 41 הקומות לכונס נכסים חיצוני. המהלך נבע מכך שברוקפילד פיגרו בתשלומים הקשורים לחבילת חובות מגובות לנדל"ן מסחרי (CMBS) בגובה 275 מיליון דולר שהוציאו על המגדל.
מדובר במכה נוספת לברוקפילד, שנחשבת לבעלת המשרדים הגדולה בעיר, והגיעה כעת לחדלות פירעון של 1.1 מיליארד דולר על הלוואות הקשורות למגדלי משרדים ברובעים עסקיים מרכזיים. זהו המגדל השני של החברה שמועבר השנה לכינוס נכסים, זאת לאחר שבפברואר הועבר מגדל חברת הגז המתנוסס לגובה 52 קומות ונמצא גם כן במרכז לוס אנג'לס לכונס נכסים, וזאת לאחר שהחברה לא שילמה הלוואות CMBS בגובה 350 מיליון דולר. בחברה טענו כי הסיבה לכך היא הירידה בביקוש למשרדים בלוס אנג'לס.
בתביעה שהגישו המלווים טענו כי ברוקפילד "הגיעה לחדלות פירעון על תנאי ההלוואה". לטענתם, החברה לא שילמה את התשלום החודשי באפריל וכן לא עמדה בתשלומי ביטוח של כ-4.4 מיליון דולר.
כינוס נכסים הוא פתרון חלופי להכרזה על פשיטת רגל, והוא הדרך של בתי המשפט לעזור לנושים לקבל את המגיע להם, זאת באמצעות ארגון מחדש ופריסת חובות, בין השאר.
בית המשפט כבר מינה את גרג וויליאמס מטרידנט ריל אסטייט לשמש ככונס הנכסים. תהיה לו הסמכות לשווק את הבניין להשכרה. הוא יעבוד ביחד עם חברת שירותי הנדל"ן Colliers, שמונתה גם כן למשימה. "לא נשב ונמתין שהשוק יקבע את גורלו", מסר שון פולפ מ- Colliers. "יש לנו צוות הנהלה מוכשר ומומחים שיבטיחו שהמגדל הזה יישאר אחת האופציות המובילות לדיירים בדאונטאון לוס אנג'לס".
ברוקפילד מתמודדת גם עם האשמות מצד דיירים בבניין על כך שלא מימנה תיקונים ושיפורים מסוימים. כך למשל, פירמת עורכי הדין ג'קסון לואיס, ששוכרת משרדים בניין, מאשימה את ברוקפילד בכך שלא עמדה בהתחייבויות בנייה מסוימות שהיו כלולות בחוזה.