סגור
מגדל 777 בלוס אנג'לס
מגדל 777 בלוס אנג'לס (Selvingarcia, Wikipedia)

בגלל הירידה בביקוש למשרדים: ענקית הנדל"ן ברוקפילד עלולה לאבד שני מגדלים בלוס אנג'לס

ברוקפילד הקנדית לא הצליחה לעמוד בהחזרי הלוואות שנטלה לרכישת שני נכסים מרכזיים בעיר שנמצאים בבעלותה: מגדל חברת הגז ומגדל 777. עבור שני המגדלים נטלה החברה הלוואות של כ-750 מיליון דולר, וכעת היא נחשבת לחדלת פירעון עליהן

הירידה בביקוש למשרדים בלוס אנג'לס מכה בענקית הנדל"ן הקנדית ברוקפילד: החברה, שהינה בעלת המשרדים הגדולה בעיר המלאכים, לא הצליחה לפרוע חובות הנוגעים לשני מגדלים ענקיים הנמצאים בבעלותה בעיר והגיעה על ההלוואות לחדלות פירעון.
שני הנכסים המדוברים הם מגדל חברת הגז (Gas company tower), שלרכישתו נטלה ברוקפילד הלוואה של 465 מיליון דולר, ומגדל 777 שכדי לרכוש אותו נטלה החברה הלוואה של כ-290 מיליון דולר. כבר בנובמבר הזהירה ברוקפילד ששני הנכסים עלולים להיות מעוקלים.
החברה יכולה הייתה לדחות את מועד החזר ההלוואות הקשורות למגדל חברת הגז, אך בחרה שלא לעשות זאת. היא בחרה גם שלא להגן על עצמה מפני שינויים בריבית שהיא נדרשת לשלם לצורך החזר הלוואותיה הנוגעים למגדל 777, ולכן הגיעה למצב של חדלות פירעון ביחס לשתי ההלוואות.
כמות המשרדים הפנויים המיועדים להשכרה עלתה ברחבי ארה"ב מאז הפכה הקורונה את העבודה מרחוק לדבר שבשגרה. על פי דוח של חברת ג'ונס לאנג לסאל, כמעט רבע מהמשרדים להשכרה בלוס אנג'לס עמדו ריקים ברבעון הרביעי של 2022.
בניינים אחרים של ברוקפילד, שמועד החזר ההלוואות עליהם עומד לפוג, הם המגדל הצפוני בוולס פארגו סנטרס, עם חוב של חצי מיליארד דולר שיש לפרוע באוקטובר והמגדל הדרומי של המתחם עם חוב של 263 מיליון דולר שההחזר עליו בנובמבר.
לשני הבניינים חובות צמודי ריבית בסך כולל של 1.8 מיליארד דולר, מה שעלול להיות מתורגם לתשלומים מוגדלים ככל שהפד ימשיך להעלות את שיעור הריבית.