סגור
בני ברק
בני ברק (צילום: שאטרסטוק)

אופציה להקמת מגדל משרדים בבני ברק נמכרה ב-10 מיליון שקל

הקבוצות וייס וסופרין חתמו על ההסכם לרכישת מגרש בצמוד לתחנת הרכבת בבני ברק במטרה לקדם עליו מגדל בשטח של 45 אלף מ"ר; עלות המגרש תיקבע בהתאם לזכויות הבנייה שיצליחו לקבל

חברת סופרין אחזקות יחד עם קבוצת וייס ושותף נוסף דיווחו היום (ד') על הסכם אופציה לרכישת מגרש בשטח 4.7 דונם בחלקו הצפוני של רחוב הלח"י בבני ברק בסמוך לדיזיין סנטר. בכוונת החברות לקדם למגרש תב"ע (תוכנית בניין עיר) שתאפשר הקמת פרויקט למשרדים ומסחר בהיקף של לפחות 45 אלף מ"ר. מימוש האופציה תלוי בזכויות הבנייה שיתקבלו על ידי מוסדות התכנון, ובהתאם לכך ייקבע גם מחיר המגרש. לפי ההסכם, האופציה ניתנת למימוש עד פברואר 2025.
כיום נמצאים בשטח המגרש שני בניינים בני שלוש-ארבע קומות, הצפויים להיהרס ותחתם עתיד לקום הפרויקט החדש. לפי ההסכם בין החברות, על כל מ"ר של זכויות בנייה למשרדים ישלמו החברות 2,500 שקל, ועל מ"ר של מסחר ישלמו 12.5 אלף שקל. לשם המחשה, בהנחה שיאושרו כ-40 אלף מ"ר של משרדים ו-5,000 מ"ר של מסחר, מחיר המגרש יעמוד על כ-162.5 מיליון שקל. הסכום ששילמו כעת עבור האופציה, 10 מיליון שקל, יקוזז מהסכום הסופי.
בכוונת החברות להקים את הפרויקט ובמקביל לשווק את השטחים בו במודל של קבוצת רכישה או כפרויקט יזמי. מחיר המכירה צפוי להיקבע גם הוא בהמשך רק לאחר הפקדת התוכנית.
את קבוצת סופרין וקבוצת וייס ייצג עו"ד שי עדולם ממשרד שי עדולם ושות', את בעלי הזכויות במקרקעין ייצגו עו"ד רונן מוזסון ממשרד אורלנסקי, אייזנברג, מוזסון ושות' עורכי דין ועו"ד משה לוגסי.
למרות היצע רחב של מגדלים המשווקים משרדים להשכרה ולמכירה (שניים מהם, מגדל הכשרת הישוב והפניקס, הם של קבוצת סופרין), צחי סופרין, בעל השליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין, עדיין מאמין באזור: "להערכתנו, האזור ימשיך להתפתח ולצמוח, בעיקר בזכות פעילותו של הקו האדום של הרכבת הקלה שיחל לפעול בקרוב, יחד עם הקו הירוק שצפוי לעבור ברמת החייל בעוד מספר שנים, כמו גם הסמיכות לתחנת רכבת ישראל".