סגור

תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד מאיר שמיר: "מכר את אצטדיון האורווה בפתח תקווה כדי לבנות בתים"

לפי התביעה שהגיש עו"ד ליאור דגן – מי שהיה המנהל המיוחד של מועדון הפועל פ"ת בהיותו עמותה בפירוק - שמיר השתלט על העמותה המנהלת אותו כדי שיוכל להשתלט על שטחי איצטדיון הכדורגל הישן בעיר - ש"עליהם הוקמו פרויקטים למגורים שהניבו לו ולשותפיו רווחים אדירים"; עורך דינו של שמיר: "תביעה ממוחזרת"

עו"ד ליאור דגן – מי שהיה המנהל המיוחד של מועדון הפועל פ"ת בהיותו עמותה בפירוק – תובע 20 מיליון שקל מאיש העסקים מאיר שמיר, לשעבר הבעלים של הקבוצה.
לפי התביעה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שמיר השתלט על העמותה המנהלת את הקבוצה כדי להבטיח את השתלטותו על הזכויות השייכות לה, והשתלטות זו "נועדה לאפשר לשמיר לבצע עסקה שבה רכש והשתלט על שטחי מקרקעין - איצטדיון הכדורגל הישן בפתח תקווה (האורווה) בו הקבוצה עשתה שימוש במשך שנים - עליהם הוקמו פרויקטים לבניית בניינים למגורים אשר הניבו לו (לשמיר) ולשותפיו רווחים אדירים".
2 צפייה בגלריה
איצטדיון האורווה ב פתח תקווה
איצטדיון האורווה ב פתח תקווה
איצטדיון האורווה בפתח תקווה
(צילום: עמית שעל)
עוד נטען בתביעה כי שמיר, כנושא משרה בעמותה (היה חבר בעמותה, יו"ר העמותה ומורשה חתימה בה ובחשבונותיה) סיכל כל התנגדות מצד העמותה לקידום העסקה, וזאת מבלי לערוך כל דיון על העסקה ועל הוויתורים שנכפו עליה. התובעים דורשים לחייב את שמיר לשלם או להשיב לעמותה את כל הרווחים וטובות ההנאה שהפיק - במישירין או בעקיפין - כתוצאה מהפרת החובות במסגרת עסקת האיצטדיון.
כמו כן, התובעים דורשים לקבוע כי שמיר ניהל את עסקי העמותה בדרכי תרמית, עבר על חוקי העמותות והשתמש שלא כהוגן בכסף ובנכס של העמותה. כמו כן, נטען ששמיר לא העמיד איצטדיון חלופי, ובכך הפר את הסכם הרכישה והסכם האחזקה, ועליו לפצות את העמותה. בתביעה גם נטען כי שמיר "ביצע עסקאות סיבוביות ומלאכותיות במטרה להסוות את הרווחים שהפיק מהעסקה ואת האינטרסים הכלכליים שלו בה, ואף דיווח דיווחים כוזבים על מנת לרמות ולהסוות את מעורבותו בעסקת האיצטדיון".
2 צפייה בגלריה
מאיר שמיר איש עסקים
מאיר שמיר איש עסקים
מאיר שמיר. "תביעה ממוחזרת"
(צילום: יובל חן)
תגובת בא כוחו של שמיר, עו"ד רונן מטרי: "מדובר בתביעה ממוחזרת, שסולקה כבר על הסף, בעקבות אירועים מלפני 25 שנה שלגביהם קיים כבר מעשה בית דין. יש לתהות מדוע עו"ד דגן נזכר להגישה עשר שנים לאחר מינויו, כנגד אדם שתרם לעמותה מעל ל־100 מיליון שקל. לא ניתן להשתחרר מהרושם ששיקולים זרים עומדים ביסוד הגשתה".
מהפועל פתח תקווה נמסר: "אין לנו מה להגיב. התביעה לא קשורה אלינו או לעמותת האוהדים שמנהלת היום את המועדון".