סגור
צומת הרחובות סוקולוב וביאליק ב רמת השרון
צומת הרחובות סוקולוב וביאליק ברמת השרון שבו עתידה להיבנות תחנת מטרו. מגדל של עד 19 קומות (צילום: יאיר שגיא)

מגדל של 60 קומות ו-205 אלף תושבים: רמת השרון אישרה תוכנית מתאר שתשנה את פניה

על פי התוכנית, שעברה אישור של הוועדה המקומית אך עדיין טעונה אישור של הוועדה המחוזית, מספר התושבים ברמת השרון צפוי לזנק פי ארבעה. שכונות חדשות עם בנייה גבוהה יוקמו בין מערב העיר לנתיבי איילון, ובמרכז העיר, לאורך הצירים של סוקולוב ואוסישקין, תתאפשר בנייה של עד 9 קומות במסגרת פינוי-בינוי

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת השרון אישרה ברוב של 11 מול 5 את תוכנית המתאר החדשה של העיר, שתהפוך אותה מעיר של 53 אלף תושבים לעיר של 110 אלף תושבים ו-95 אלף תושבים נוספים בתוכנית תע"ש השרון.
העבודה על התוכנית ארכה כ-9 שנים, אף שהיא היתה מוכנה לאישור כבר לפני 6 שנים. אבי גרובר, ראש העיר רמת השרון, נחל בעבר כישלון לאחר שחברי המועצה דחו אותה. התוכנית עדיין טעונה אישור סופי של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.
רוב השטח שעליו משתרעת כיום רמת השרון, ובעיקר השכונות צמודות הקרקע במערב ובמזרח העיר, לא ישתנה בעקבות התוכנית. כלומר, ברוב המגרשים שעליהם עומדות וילות, לא יתווספו זכויות בנייה. בשכונות שבהן יש בנייה רוויה תותר הגבהה של עד 4.5 קומות, ובמרכז העיר, ובעיקר לאורך הצירים הראשיים סוקולוב ואוסישקין, יותרו מהלכי פינוי־בינוי שיאפשרו בנייה לגובה של עד תשע קומות. ליד תחנת המטרו המתוכננת במפגש הרחובות ביאליק וסוקולוב ניתן יהיה לבנות לגובה של עד 19 קומות.
הבנייה החדשה מתוכננת באזור שבין מערב העיר לנתיבי איילון (כביש מס' 2). והשכונות הצפוניות של תל אביב (רמת אביב ג', המשתלה, צהלה, נוה שרת). בחלק הזה של רמת השרון, שתוכנן כמו עיר חדשה, תיבנה תוספת של אלפי יחידות דיור ו-3 מיליון מ"ר מסחר ותעסוקה בבניינים בגובה ממוצע של 15 קומות.
לאורך כביש 2 ייבנה מגדל תעסוקה בן 60 קומות. צוות הכנת התוכנית, שבראשו עמד האדריכל עדן בר וכלל גם אדריכל הנוף ליאור לווינגר, יצרו במסגרת התוכנית גם טבעת פארקים שיגנו בעיקר על אזורי הווילות במערב העיר ומאפשרים פיתוח מואץ בהיקף גדול.
אדריכלית עירית טלמור, מהנדסת העיר רמת השרון, מדגישה ש"מרקם המושבה לא ישתנה באופן משמעותי ויצטופף לדעת". לדבריה, "למזלנו, התברכנו במרחב שיפוט נדיב, ולכן, שלא כמו גבעתיים או בת ים, שמצטופפות לתוך עצמן, רמת השרון יודעת לייצר התחדשות מסוימת, מאוזנת ומדודה, בתחום המושבה. מעבר לרצועות הירוקות שבהיקף המושבה אנחנו עומדים ביעדים של המדינה ומכניסים את הכתף מתחת לאלונקה. בשכונות החיצוניות החדשות של העיר, שם יש קירבה לדרכים ארציות ולשם גם יגיע המטרו, אנחנו מאפשרים צפיפות בקריטריונים של הוועדה המחוזית".
ראש העיר גרובר אמר שהחזון שלו לשכונות החדשות הוא "לייצר אזורים מאוד צעירים ודינמיים. אני רוצה לראות את הצעירים נשארים בעיר. הבסיס לזה נמצא בתוך תוכנית המתאר. אני רוצה שהאזור הזה, שנמצא כמה קילומטרים מאוניברסיטת ת"א ומרייכמן יהיה של צעירים. אני רוצה לראות אותם גרים אצלנו ולא ברחוב נורדאו בת"א".
גיא קלנר, חבר מועצת העיר רמת השרון שהצביע נגד התוכנית, חושש מפני הבשורה של התוכנית החדשה: "אנחנו רוצים עיר ששומרת הרבה יותר על צביון של מושבה. עיר שבמרכזה הוותיק אין גידול של כ-40%. מבחינתי, השטחים החדשים שמתווספים בהיקף הם לא פחות מאשר טבעת חנק".