סגור

פרסום ראשון
המועצה הארצית לתכנון ובנייה לשקד: להקים מתחם בדיקות קורונה נוסף בנתב"ג

לבקשת משרד הבריאות, המועצה המליצה לשרת הפנים איילת שקד לחתום על צו שיאפשר את הקמת המתחם הנוסף, שיוקם בפטור מהיתר בנייה. המתחם צפוי להקל בבדיקות נוסעים עקב הגידול הצפוי בטיסות בחודשי הקיץ

המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה בשעה אחרונה לשרת הפנים איילת שקד לחתום על צו שמאפשר הקמה של מתחם נוסף לבדיקות קורונה בנתב"ג. מתחם שישמש את הבאים מחו"ל. הפנייה לשרת הפנים הוגשה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי.
נעם הירש נציג שר הבריאות במועצה הארצית הסביר כי הפניה להקמה באופן מיידי של המתחם הזמני נחוצה כדי להיערך לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים בכניסה לארץ בחודשי הקיץ.
2 צפייה בגלריה
מימין: עמר בר לב ניצן הורוביץ מרב מיכאלי איילת שקד נתב"ג 22.6.21
מימין: עמר בר לב ניצן הורוביץ מרב מיכאלי איילת שקד נתב"ג 22.6.21
מימין: עמר בר לב, ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, איילת שקד, נתב"ג
(שאול גולן)
לפי הערכות רשות שדות התעופה כמות הנכנסים בחודשים יולי-ספטמבר 2021 תעלה באופן משמעותי עד ל-150 אלף נוסעים נכנסים בשבוע וכ-2,500 נוסעים נכנסים בשעה. זאת בעוד ש-70 עמדות הדיגום הקיימות בנתב"ג מסוגלות לדגום רק עד כ-1,680 נוסעים בשעה בלבד.
האוהלים החדשים ימוקמו במגרש חניה 25, סמוך לטרמינל 3
ההמלצה לפטור מהיתר מבוססת על סעיף בחוק התכנון והבנייה שמקנה לשרת הפנים את הסמכות לאשר זאת, במקרה שבו יש מיזם בעל חשיבות לאומית שנדרשים לו מבנים זמניים. על פי המלצת המועצה הארצית יינתן פטור מהיתר בנייה להקמת 2 אוהלי דיגום ששטח הבניה הכולל של שניהם יחדיו לא יעלה על 1,500 מ"ר וגובהם לא יעלה על 6.5 מטר. האוהלים החדשים ימוקמו במגרש חניה 25 ששוכן בצמוד לאולם הנוסעים הנכנסים במפלס G של טרמינל 3.
על פי המלצת המועצה עמדות הדיגום יוקמו בפטור מהיתר על בסיס תוכנית שאושרה בעבר, ובכפוף לאישורים הנדרשים בדרך כלל להקמת כל מבנה כגון אישור פיקוד העורף, הרשות הארצית לכיבוי והצלה, מהנדס חשמל, יועץ נגישות וכדומה. הצו תקף ל-6 חודשים שבסיומם אם לא יוחלט אחרת יש לפרק את האוהלים.
את הדיון ניהלה מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר שמשמשת מלאת מקום ליו"ר המועצה, לאחר שמרדכי כהן פרש מתפקידו, ועדיין לא הושלם הליך מינויו של עו"ד שלומי היילזר שנבחר על ידי שקד למנהל מטה התכנון ויו"ר המועצה החדש.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה נתב"ג
בדיקת קורונה נתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
(AFP)