סגור

משרדי ממשלה מחפשים מקום בחולון

לכלכליסט נודע כי מבנה, גב־ים, חצי חינם ועזריאלי מתמודדות במכרז

בזמן שהביקוש למשרדים בשוק הפרטי צנח בשנת הקורונה, משרדי ממשלה דווקא מחפשים לעצמם מקומות להתרחב: בימים האחרונים נסגר להגשת הצעות מכרז של מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר לאיתור נכס עבור משרדי ממשלה בחולון. ל"כלכליסט" נודע כי החברות המתמודדות על השכרת מבנים למשרדי הממשלה הן בין היתר מבנה, גב־ים וחצי חינם. מתמודדת נוספת היא קבוצת עזריאלי, שלה פארק תעסוקה משותף עם העירייה.


1 צפייה בגלריה
בניין של רשות המסים
בניין של רשות המסים
בניין של רשות המסים. יחידה שלמה אמורה לעבור לחולון
(צילום: יובל חן)

על פי המכרז, המדינה זקוקה ל־16,000-12,500 מ"ר ליחידות ממשלתיות, חלקן קיימות וחלקן חדשות, בתחום המוניציפלי של חולון. המציע נדרש להעמיד את המבנה להשכרה לתקופה של 10 שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות. תנאי נוסף במכרז הוא נגישות גבוהה לצירי תחבורה ציבורית. דמי השכירות ייקבעו בהתאם למשא ומתן ולמידת ההשקעה ועבודות ההתאמה לצורכי היחידות הממשלתיות. בין היחידות הנדרשות צוין בית משפט אזרחי, רשות המסים, רשות האוכלוסין וההגירה, לשכת רישום מקרקעין, מרפאת בריאות הנפש ומשרד הקליטה.
עמותת אומ"ץ דרשה מהאוצר לבטל את המכרז בטענה כי המדינה משלמת כפל שכירות על משרדים, כשמשרדי ממשלה רבים בירושלים עומדים ריקים ללא שימוש. מהאוצר מסרו: "ככל שיש שטחים ריקים בתוך שטחי המשרדים מדובר בשטחים שהוקצו לעובדים שטרם עברו מתל אביב לירושלים. משרדי הממשלה בחולון הן יחידות שאינן מוגדרות ארציות".