שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
צרכנות פיננסית

פרסום ראשון

סופר-פארם כופפה את ישראכרט: חידשה את הסכם מועדון "לייף סטייל" בתנאים משופרים

חברת הפארם לחצה לחדש את ההסכם כשלוש שנים לפני סיומו. ברקע: המעבר של שופרסל מלאומי קארד לטובת תנאים משופרים בחברת כאל

רעות שפיגלמן 18:2630.04.18

ישראכרט וסופר-פארם חידשו את ההסכם המסחרי ביניהן, הנוגע לכרטיסי האשראי של מועדון "לייף סטייל", כשלוש שנים לפני סיומו; זאת בעקבות לחץ של חברת הפארם – שבעקבותיו היא תיהנה מתנאים מסחריים משופרים מול חברת האשראי. כך נודע ל"כלכליסט".

 

ההסכם נחתם לאחר שסופר-פארם גיששה בשדות זרים בחודשים האחרונים, והחלה לקיים דין ודברים מול שתי השחקניות האחרות - לאומי קארד וכאל. בסופו של יום, החליטה רשת הפארם לחדש את ההסכם עם ישראכרט, בתנאים משופרים. ל"כלכליסט" נודע כי עודכן כלפי מעלה שיעור עמלת הסליקה ממנו תהנה סופר-פארם בהסכם המחודש (עמלת הסליקה היא עמלה אותה משלם בית העסק לחברת האשראי שהנפיקה את הכרטיס בגין כל עסקה שהוא מכבד באשראי).

 

ישראכרט דווקא לא היתה זו שהציעה "על הנייר" את התנאים התחרותיים ביותר לרשת הפארם, ואולם סיבה נוספת להחלטתה של רשת הפארם להמשיך לעבוד מול ישראכרט נעוצה לא רק במספרים עצמם, אלא גם בהיסטוריית שיתוף הפעולה בין השתיים, שמתפרסת כבר על פני שני עשורים.

 

לפני חודשים אחדים שופרסל ניצלה את תנאי שוק כרטיסי האשראי הגועש, שבו שתי שחקניות נמצאות על המדף, ובמסגרת הזו היא השיגה לעצמה תנאי הסכם מסחרי משופרים בהרבה מול שחקנית אחרת. כך, היא נטשה, אחרי למעלה מעשור של שיתוף פעולה, את לאומי קארד לטובת חברת כאל.

 

כרטיס מועדון לייף סטייל כרטיס מועדון לייף סטייל צילום: רוני ינקוביץ

 

פרטי ההסכם עצמו ברובם והמספרים אינם פומביים אך החשוב הוא שישראכרט, שנמצאת על המדף מתוקף חוק שטרום, נמצאת בתקופה מאוד רגישה, ואם היא היתה חווה כעת על בשרה את מקרה לאומי קארד, שעזבה את שופרסל - הרי שהיתה מדובר במכה כואבת מאוד עבורה.

 

מדוע? משום שמדובר במועדון כרטיסי האשראי הצרכני הגדול בישראל. המועדון מונה 560 אלף חברים. כל חבר מחזיק כרטיס המתפקד בהכרח גם ככרטיס אשראי , בניגוד למועדונים אחרים. אי-חידוש ההסכם מול רשת הפארם היה מביא לאובדן של כ-13% מכלל הכרטיסים המונפקים על ידי ישראכרט. לישראכרט, נכון לסוף 2017, היו 4.37 מיליוני כרטיסים. מרבית כרטיסי המועדון הם חוץ בנקאיים, כאשר 60 אלף מתוכם שייכים למותג הפרימיום של ישראכרט - אמריקן אקספרס.

 

עבור סופר-פארם שזיהתה את המצב, נוצרה סיטואציה נוחה מאוד להשגה של הסכם מסחרי משופר עבור לייף סטייל - חברת בת הנשלטת על ידי סופר-פארם ובעלות המניות בה הן סופר-פארם וישראכרט.

 

לאומי קארד וישראכרט צפויות להיפרד מחסות בנקי האם שלהן בעקבות חוק שטרום, ולא להמשיך ליהנות מאותם היקפים ועלויות של מימון בנקאי זול (0.8%-0.9%). משום כך הן מוכנות להתגמש, והן יעשו כל שביכולתן כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות חדשים ולשמר כמה שיותר לקוחות קיימים, שהם פוטנציאל לעמלות מדמי כרטיס ולמתן הלוואות בריביות גבוהות. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא דרך הפריחה של כרטיסי המועדונים הצרכניים. דוגמא למועדון שולט כזה הוא מועדון שופרסל המונה כחצי מיליון חברים כמעט. לייף סטייל הוא מועדון צרכני גדול עוד יותר משופרסל והוא למעשה המועדון הגדול ביותר כיום בישראל.

 

מבחינת סופר-פארם ההסכם המשופר יזרים לכיסיה תזרים גבוה יותר שיאפשר לה לממן השקעה שוטפת בהיקף נרחב יותר בפעילות המועדון - השקעה שהציפייה היא שתתורגם להכנסות גבוהות יותר בעתיד לשתי השותפות כאן.

 

מבחינת חברי המועדון עצמם - בניגוד למקרה של שופרסל, הם לא יצטרכו להחליף כרטיס אשראי על מנת ליהנות מההטבות להם הורגלו. בנוסף, סופר-פארם תעניק סל הטבות רחב יותר לחברי המועדון.

 

מישראכרט ומסופר-פארם לא נמסרה תגובה לידיעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x